ارزیابی صیهونیست ها: حزب الله قبل از ایران پاسخ می دهد

ارزیابی صیهونیست ها: حزب الله قبل از ایران پاسخ می دهد
جمعه 19 مرداد 1403 - 16:27

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت: ارزیابی مقامات امنیتی صهیونیستی حاکی از آن است که حزب الله لبنان در پی ترور اسماعیل هنیه و فؤاد شکر زودتر از ایران به رژیم صهیونیستی پاسخ می دهد.

العالمفلسطین

این در حالی است که رژیم صهیونیستی و آمریکا پیش بینی می کنند که ایران و حزب‌الله در روزهای آینده به اسرائیل حمله خواهند کرد اما زمان دقیق آن مشخص نیست.

این روزنامه عبری نوشت: بدترین سناریو از منظر ارتش صهیونیستی، حمله هماهنگ، سریع و همپوشان ایران و لبنان است، اما سران نهادهای امنیتی و سیاسی این احتمال را اندک می دانند و معتقدند اول حزب الله پاسخ خواهد داد.

به نوشته این روزنامه، موضوع حزب‌الله با ایران کاملاً متفاوت بوده و ارزیابی های اسرائیلی حاکیست سناریوی واکنش به ترور شکر در بیروت آماده است و تصمیم در این باره در کادر رهبری حزب اتخاذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی صهیونیستی حاکیست که پاسخ حزب‌الله قوی و متمرکز بر اهداف نظامی در شمال و حیفا و تعدادی از پایگاه‌ها و تأسیسات نظامی آن خواهد بود.

بنا به این گزارش، حمله حزب الله ممکن است از چند ساعت تا چند روز به طول بینجامد و پیش بینی می شود این حمله بزرگترین حمله حزب الله لبنان از زمان پایان جنگ در سال 2006 باشد.

پربیننده ترین خبرها