به اعتراف رسانه های عبری:

تل آویو بدون حمایت آمریکا شانسی برای بقا در برابر ایران ندارد

تل آویو بدون حمایت آمریکا شانسی برای بقا در برابر ایران ندارد
جمعه 19 مرداد 1403 - 16:07

روزنامه عبری هآرتس، با انتشار مقاله‌ای به خطرات عمده‌ای که تل‌آویو در صورت ورود به جنگ گسترده با لبنان، در معرض آن قرار خواهد گرفت، اشاره و تاکید کرد: موجودیت «اسرائیل» براساس برآوردهای اطلاعاتی درباره آمادگی حزب‌الله برای حمله تلافی جویانه و حملات محور مقاومت در معرض خطر جدی قرار دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

مقاومت آماده استفاده از سلاح‌هایی هست که قبلاً استفاده نکرده
بر اساس گزارش های واصله رسانه‌های عبری اعلام کردند که برآوردهای اولیه سرویس‌های اطلاعاتی از حمله تلافی جویانه نشان می‌دهد در زمانی که ایران همچنان به ترور اسماعیل هنیه در تهران واکنشی نشان نداده واین موضوع هنوز در حال بررسی است، حزب‌الله نسبت به پاسخ به ترور «رئیس ستاد» خود مصمم‌تر به نظر می‌رسد .

تحلیلگر نظامی روزنامه هآرتس، آموس هارل، با اشاره به احتمال بالا مبنی بر جدایی دو حمله ایران و حزب الله از یک دیگر، هرچند با اختلاف زمانی کوتاه، تاکید کرد که حزب الله «تمامی خطرات و پیامدهای این موضوع را بررسی کرده وکاملا آماده پذیرش شرایط پس از حمله»، از جمله گسترش درگیری بین آنها و رژیم اشغالگر صهیونیستی در یک جنگ همه جانبه است.

این در حالی است که بر اساس گزارش کانال 13 رژیم صهیونیستی «توجه سرویس های امنیتی این رژیم عمدتاً به سمت حزب الله معطوف شده است ونه ایران،چرا که فاصله‌ای، بین دولت لبنان و موجودیت «اسرائیل» وجود ندارد؛ و سرعت رسیدن موشک‌ها و پهپادهای حزب الله نسبت به ایران بسیار کم‌تر است.»

در این میان بازار گمانه‌زنی‌ها پیرامون این که «حزب الله تلاش خواهد کرد تا مراکز نظامی را با سلاح‌هایی که تا به امروز علیه رژیم صهیونیستی استفاده نکرده است، هدف قرار دهد» واحتمال زیادی وجود این که بعید نیست موشک‌ و پهپادهای انتحاریش منحرف شود و به مناطق غیرنظامی اصابت کند؛کاملا داغ است.

در این زمینه، شبکه آمریکایی «سی ان ان» گزارش داد که حزب الله به نظر می‌رسد آمادگی فزاینده‌ای برای حرکت مستقل وبدون کمک ایران علیه رژیم صهیونیستی دارد ؛این شبکه به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی گفت: «تهران قبلاً برخی ونه همه - آمادگی های مورد انتظار را برای حمله گسترده تلافی جویانه به «اسرائیل»انجام داده، واین در حالی است که حزب‌الله «با سرعت و آمادگی بیشتری پیش می‌رود و به نظر می‌رسد در روزهای آینده حمله خود را آغاز خواهد کرد».

تمرینات دفاعی، نه پیشگیرانه!
لی عیاش، خبرنگار کانال 13 رژیم صهیونیستی،از تمرینات دفاعی محرمانه‌ در پایگاه نظامی «شورا» در نزدیکی شهر رمله در اراضی اشغالی،وهمچنین در پایگاه‌های «تزیپوریت» و «جبهه داخلی» پرده برداشت، که در آن ضمن شبیه‌سازی یک شکست بزرگ ویا یک یورش عظیم مانند حمله طوفان الاقصی در 7 اکتبر، خود را برای سنگین ترین تلفات آماده می کنند.

علی‌رغم مطالبات برخی جریان‌های سیاسی رژیم صهیونیستی، به‌ویژه جناح راست افراطی، مبنی بر انجام «حمله پیشگیرانه» علیه حزب‌الله، تمرین‌های دفاعی این رژیم نشان‌دهنده حجم برآوردهای بالای «اسرائیل» از پاسخ حزب الله است، زیرا هر گونه حمله پیشگیرانه به حزب‌الله ویا ایران منجر به جنگ منطقه‌ای خواهد شد؛ که به گفته سرلشکر احتیاط در ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی، اسحاق بریک، تل آویو بدون حمایت ایالات متحده آمریکا شانسی برای بقا ندارد.

هرگونه حمله پیشگیرانه به حزب الله و ایران منجر به یک جنگ منطقه ای می شود که تل آویو بدون حمایت آمریکا شانسی برای بقا ندارد
«بریک» در مقاله ای برای سایت کانال 12، باعنوان "«اسرائیل» در حال سقوط به یک جنگ منطقه ای است که در آن کاملاً به ایالات متحده وابسته است" توضیح می دهد که "اگر رژیم اشغالگر صهیونیست دست به حمله پیشگیرانه بزند،با این کارتمامی پایگاه های استراتژیک نظامی خود و نیروگاه های برق وهمچنین سکوهای گازی و حمل و نقل، وبخش وسیعی از زیرساخت های صنعتی خود را در معرض خطر حملات روزانه هزاران موشک و پهپاد قرار خواهد داد.
وی هشدار داد که «ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی توانایی رویاروی با یک جنگ منطقه‌ای را ندارد».

در ادامه این مقاله که امروز منتشر شد، آمده است،اما اگر پاسخ‌ (ایران و حزب‌الله) ساده بود، لزومی برای وارد شدن به یک جنگ منطقه‌ای نمی‌باشد؛چرا که ارتش به تنهایی توان مقابله با جنگ منطقه‌ای و پیروزی را ندارد و نیاز به کمک ایالات متحده دارد.
وی در پایان این مقاله گفت: از این پس، اگر نتانیاهو از رئیس جمهور آمریکا جو بایدن اطاعت نکند، ما در جنگ پیش رو تنها خواهیم ماند.
به نوبه خود، زوی بارل، نویسنده هآرتس،معتقد است که «تنش و ووحشت از جنگ منطقه‌ای بر احساس آرامشی که دستاورد جادویی ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر برای صهیونیست ها به ارمغان آورد، سنگینی خواهد کرد؛ وپس از مدتی، به خاطرآوردن نام آنها( اسماعیل هنیه و فواد شکر)برایمان سخت ومشکل خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها