سکوت غرب و رویگردانی ننگ‌آور رژیم‌های سازشکار عربی از کودکان غزه

سکوت غرب و رویگردانی ننگ‌آور رژیم‌های سازشکار عربی از کودکان غزه
شنبه 20 مرداد 1403 - 12:31

غرب و کشورهای سازشکار با اشغالگران به خاطر نسل کشی این رژیم در غزه، کرانه باختری، جنوب لبنان و یمن به آن پاداش می دهند و همه نیازهای آن را تامین می کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

«عبدالباری عطوان» سردبیر نشریه الکترونیی رای الیوم که در لندن به روز رسانی می شود، با انتشار سرمقاله ای با اشاره به اظهارنظر آپارتایدی «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره گرسنه نگه داشتن ساکنان غزه تا سرحد شهادت نوشت: این اظهارنظر برای ما جدید و غافلگیرکننده نیست، اما آنچه برای ما عجیب و شوک آور است، واکنش غرب است که طی صد سال گذشته دم از احترام به حقوق بشر زده و با اتهام زدن به کشورهای عربی و مسلمان، از آن به عنوان دستاویزی برای دخالت نظامی به منظور ساقط کردن یا تغییر رژیم ها استفاده کرده و فهرست طولانی در این زمینه وجود دارد.

در این مقاله آمده است: آنچه خطرناکتر از اظهارنظر آپارتایدی وزیر دارایی رژیم صهیونیستی است، این است که غربی ها و سرکرده آنها آمریکا به برخی محکومیت ها بسنده کرده و نه تنها حرفی از تحریم علیه تل آویو نمی زنند، بلکه نسل کشی این رژیم را در راستای دفاع مشروع از خود می دانند.

ساکنان غزه دو راه بیشتر ندارند؛ شهادت بر اثر گرسنگی و تشنگی یا موشکهای اسرائیلی یا هر دو با هم. ساکنان غزه جان دادن کودکانشان را مقابل چشمانشان می بینند و حداقل چهار بار از زمان شروع جنگ ۱۰ ماهه آواره شده اند. ما درباره شیوع بیماری های واگیر و پوستی و نبود دارو حرفی نمی زنیم، زیرا اولویت زخمی های ناشی از بمباران هستند.

این غرب بی وجدان به سرکردگی آمریکا که پل هوایی برای ارسال هزاران بمب عظیم، جنگنده، تانک و پهپادهای جدید به رژیم اشغالگر برقرار و تمام نیازهای آن را برای کشتار و ویرانی برآورده کرده و به سبب نسل کشی به آن پاداش می دهد، ذره ای وجدان و اخلاق ندارد و سکوت اختیار کرده است.

نویسنده در ادامه این مقاله به موضوع حمایت ۴۷ درصدی شهرک نشینان صهیونیست از تجاوزهای جنسی علیه اسیران فلسطینی دست و پا بسته از سوی ارتش رژیم صهیونیستی اشاره و خاطرنشان کرده، سکوت در قبال این اقدامات به منزله موافقت و سرپوش گذاشتن و تشویق کردن صهیونیستها برای ارتکاب تجاوز، کشتار و گرسنگی بیشتر است.

در حالی که حتی یک کلام هم از «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا درباره تجاوز جنسی به اسیران فلسطینی نمی شنویم. نویسنده همچنین به کشورهای سازشکار عربی و حمایت بی چون و چرای آنها از رژیم صهیونیستی پرداخت و می نویسد: کشورهای سازشکار با اشغالگران به خاطر نسل کشی این رژیم در غزه، کرانه باختری، جنوب لبنان و یمن به آن پاداش می دهند و همه نیازهای آن را تامین می کنند و پل های زمینی در این زمینه برقرار کرده اند و بر حسن همجواری با قاتلان تاکید می کنند.

این کشورها میوه، سبزیجات، گوشت و ماهی اشغالگران را تامین می کنند و از طرف دیگر رویگردان هستند و نمی خواهند کودکانی را که از گرسنگی و تشنگی به اسکلت تبدیل شده یا بر اثر بمب های اشغالگران شهید می شوند، ببینند. این ننگ آور است. مقامات این کشورهای عربی بی وجدان و بی اخلاق و صهیونیست‌تر از خود صهیونیستها هستند.

در این مقاله با تمجید از مقاومت فلسطین در غزه و کرانه باختری و رزمندگان مقاومت در جنوب لبنان، یمن و عراق، از آنها به عنوان دلیرمردانی یاد شده است که به مقابله با اشغالگران پرداخته و صهیونیستها را از حیث روانی و اقتصادی فرسوده و امنیت، ثبات و بازدارندگی آنها را سلب و در میان ژنرالها و مقامات صهیونیست وحشت انداخته اند.

پربیننده ترین خبرها