واکنش کشورهای اسلامی به جنایت کشتار نمازگزاران فلسطینی در غزه

واکنش کشورهای اسلامی به جنایت کشتار نمازگزاران فلسطینی در غزه
شنبه 20 مرداد 1403 - 14:29

کشورهای مختلف اسلامی و شخصیت های مشهور دینی و سیاسی نسبت به جنایت بمباران و کشتار صبح امروز (شنبه) رژیم صهیونیستی در حمله به مدرسه تابعین غزه هنگام اقامه نماز صبح و شهادت دست کم 100 فلسطینی و زخمی شدن صدها نفر دیگر واکنش نشان دادند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

قطر بمباران صبح امروز (شنبه) مدرسه تابعین در شهر غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی و شهادت و مجروح شدن صدها فلسطینی در این جنایت را به شدت محکوم کرد.

بنابر این گزارش، وزارت امور خارجه قطر خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی و اعزام کارشناسان بین‌المللی به باریکه غزه برای تحقیق در مورد بمباران مدارس این باریکه توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی شد.

قطر جامعه جهانی را به حمایت از آوارگان فلسطینی فراخواند و خواستار ممانعت از اجرای طرح‌های دولت اشغالگر صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینیان شد.
بنابر این گزارش، جنگنده های رژیم صهیونیستی با بمباران مصلای مدرسه ای در محله الدرج شهر غزه به هنگام نماز صبح دست کم 100 فلسطینی را شهید و صدها نفر دیگر را زخمی کردند.
به علت شدت فاجعه و زیاد بودن تعداد شهدا ، کادر درمانی و پزشکی تاکنون نتوانسته اند اجساد همه شهدا را از زیر آوار خارج کنند.

الازهر: جامعه بین‌المللی از ایستادن در برابر تروریسم اسرائیل ناتوان است

الازهر مصر در بیانیه‌ای جنایت امروز ارتش رژیم صهیونیستی علیه آوارگان شهر غزه را محکوم و بر ناتوانی جامعه بین‌المللی در ایستادن مقابل تروریسم رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

الازهر مصر کشتار مدرسه «التابعین» در شهر غزه را محکوم و اعلام کرد: اقدام جنایتکارانه‌ علیه بی‌گناهان غزه درحین اقامه نماز صبح، جنایتی است که زبان از بیان میزان ظلم و وحشیگری آن قاصر است.

در بیانیه الازهر آمده است: رژیم اشغالگر به کشتار و گرسنگی دادن عمدی به مردم بی‌گناه در برابر چشمان جامعه بین‌المللی که قادر به ایستادگی در برابر تروریسم وحشیانه این رژیم نیست، ادامه می‌دهد.

حزب الله: سخن از آتش بس و تعیین موعد جدید مذاکره دروغ و نیرنگ است

حزب الله در بیانیه خود خاطرنشان کرد: قتل عام هولناک جدید از سوی جنگنده های اشغالگران و بمباران مدرسه التابعین باریکه غزه حین اقامه نماز صبح که بیش از صد شهید و ده ها مجروح برجای گذاشت، در سایه سکوت جهانیان صورت گرفت.

این جنبش تصریح کرد: دشمن صهیونیستی در برابر چشم و گوش دنیا این کار را انجام داد که ساکت نشسته است.

حزب الله با بیان این که جهان مسئول اخلاقی و معنوی جنایت و نسل کشی صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: اقدام دشمن صهیونیستی نشان دهنده ادامه مسیر جنگ نسل کشی علیه مردم فلسطین بوده و اینکه راهکار واقعی اش، قتل و کشتار است.

در این بیانیه تاکید شده است که سخن از آتش بس و تعیین موعد جدید برای مذاکره فقط نوعی دروغ و نیرنگ است که البته مردم فلسطین و گروههای مقاومت و جبهه های یاری دهنده غزه هرگز فریب آن را نمی خورند.

حزب الله در ادامه تصریح کرد: عزم گروههای مقاومت فلسطین و جبهه های یاری غزه برای مقاومت و تلاش با تمام توان به منظور توقف نسل کشی در غزه و جلوگیری از تحقق اهداف دشمن جزم تر می شود.

حزب الله این جنایت هولناک را به شدت محکوم کرد و از تمام آزادیخواهان جهان خواست آن را محکوم کنند و علیه کابینه قاتل صهیونیستی راهپیمایی های اعتراضی به راه اندازند.

در بیانیه حزب الله همچنین آمده است: از آزادیخواهان جهان می خواهیم کمپین های گسترده تری برای اعلام همبستگی مجدد با کودکان، زنان و مردان فلسطین به راه بیندازند که بیش از 10 ماه است در معرض شنیع ترین کشتار قرار دارند.

حماس ادعای رژیم صهیونیستی درباره مدرسه «التابعین» را رد کرد

«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: هدف قرار دادن همه نمازگزاران و غیرنظامیان بی دفاع و قتل عام آنها به هنگام اقامه نماز صبح در مدرسه التابعین در شهر غزه توسط ارتش رژیم اسرائیل، جنایت نسل کشی و درگیری خطرناک است.

الرشق با رد ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود رزمندگان مقاومت در مدرسه التابعین افزود: ارتش رژیم اسرائیل باز هم دروغ می گوید و برای هدف قرار دادن غیرنظامیان، مدارس، بیمارستان ها و چادرهای آوارگان بهانه ها و استدلال های مضحکی خلق می کند که همگی بهانه های واهی و دروغ های آشکار برای توجیه جنایاتش است.

عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: سیاست مورد تاکید، ثابت شده و معمول که رزمندگان همه گروه های فلسطینی دنبال می کنند، این است که برای جلوگیری از هدف قرارگرفتن غیر نظامیان، در میان آنها قرار نگیرند.

الرشق بیان کرد که ادعاهای ارتش رژیم جنایتکار اسرائیل مبنی بر اینکه برای کاهش تلفات غیرنظامیان از ابزار و سلاح های هوشمند استفاده کرده است، تحقیر اذهان جهانیان است زیرا همه ۱۰۰ شهید و ده ها مجروح این حمله وحشیانه غیرنظامی بودند و حتی یک رزمنده مقاومت در میان آنها نبود.

دمشق: جنایات اسرائیل عزم مردم منطقه برای مقاومت را بیشتر می‌کند

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه خود اعلام کرد: صبح امروز، رژیم اشغالگر فاشیستی با هدف قرار دادن مدرسه التابعین که محل اسکان آوارگان فلسطینی است، کشتار وحشیانه دیگری را به سوابق جنایی خود اضافه کرد.

این وزارتخانه اضافه کرد: رژیم اشغالگر بیش از ۱۰ ماه است که به جنایات نسل کشی علیه ملت بی‌دفاع فلسطین ادامه می‌دهد. این درحالی است که جنایات در برابر دیدگان جهانیان و در سایه ناتوانی بین‌المللی در انجام هرگونه اقدامی برای متوقف کردن ماشین کشتار این رژیم انجام می‌شود.

سوریه در ادامه تاکید کرد که این جنایات نتیجه چتر حمایتی غرب برای رژیم جنایتکار صهیونیستی است.

در این بیانیه همچنین آمده است: سوریه ضمن محکوم کردن این کشتار هولناک، تاکید می‌کند که ادامه ریختن خون بی‌گناهان در فلسطین، لبنان و سوریه عزم ملت‌های منطقه را برای مقاومت در برابر رژیم اشغالگر و پاسخگویی به جنایات آن، افزایش خواهد داد.

رییس جمهور عراق، جنایت جدید رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد

«عبداللطیف رشید»، رئیس جمهور عراق در شانزدهمین نشست سالانه «روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان» با بیان اینکه شرایط منطقه با وحشی‌گری در غزه وخیم شده است بار دیگر بر محکومیت حمله رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

بنابر گزارش دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق، «عبداللطیف رشید»، رئیس جمهور عراق روز شنبه در شانزدهمین نشست سالانه «روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان» که با شعار «إکرامها تنمیة وطن»، (تکریم زن، عامل توسعه میهن است) با حضور مقامات عراقی در دفتر جریان حکمت ملی عراق در بغداد برگزار شد، با اشاره به اینکه شرایط منطقه با وحشی‌گری در غزه وخیم شده است، مجددا بر محکومیت حمله رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق تصریح کرد که در این شرایط بر موضع دائم عراق در حمایت از حقوق ملت فلسطین و نقش سازمان ملل برای تحقق حق فلسطین تاکید می کنیم.
رشید همچنین بر اهمیت مبارزه با خشونت و تحقق صلح و عدالت درون جامعه و خانواده تاکید کرد.

واکنش کنعانی به کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در مدرسه تابعین غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله وحشیانه صبح امروز رژیم کودک‌کش اسرائیل علیه آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین در محله الدرج غزه را که در حال اقامه نماز صبح بودند، و منجر به شهادت و زخمی شدن صدها تن از غیرنظامیان فلسطینی گردید، شدیدا محکوم کرد.

ناصرکنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه این حمله وحشیانه را مصداق روشنی از ارتکاب همزمان جنایت نسل‌کُشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست.

کنعانی تاکید کرد: تداوم حملات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی و قتل‌عام وحشیانه زنان و کودکان و سالخوردگان بویژه حمله شنیع امروز این رژیم به آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین، بار دیگر ثابت کرد که رژیم آپارتاید اسرائیل به هیچیک از قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل و اصول اخلاقی و انسانی پای‌بند نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: تنها راه مقابله با این رژیم سفّاک، اقدام محکم و قاطع کشورهای اسلامی و آزادیخواه جهان در حمایت عملی از ملت فلسطین و مبارزات و مقاومت مشروع این ملت علیه اشغالگری و تجاوز است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه جنایت واقع شده در مدرسه تابعین، نمونه بارز و آشکار تهدید صلح و امنيت بین‌المللی است، خواستار اقدام فوری و موثر شورای امنیت سازمان ملل بر اساس فصل هفتم منشور ملل متحد برای مهار و توقف جنایات بی حد و حصر این رژیم کودک‌کُش گردید.

ناصر کنعانی با اشاره به مسئولیت جامعه بین‌المللی در لزوم پیشگیری و مقابله با جنایات رژیم اسراییل تاکید کرد: کشورها و سازمانهای بین‌المللی بویژه اعضای شورای امنیت و سایر نهادهای بین المللی ازجمله دیوان بین المللی کیفری و دادستان آن، یک بار دیگر در برابر آزمونی اخلاقی و انسانی و نیز مسئولیتی بین‌المللی قرار گرفته‌اند و باید آمرین و عاملین نسل‌کُشی و آپارتاید، یعنی مقامات رژیم خونریز اسرائيل را در مقابل ارتکاب جنایات و وحشیگریهای گسترده پاسخگو نمایند.

آیت‌ الله سیستانی کشتار مدرسه "التابعین" غزه را محکوم کرد

دفتر آیت‌الله سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق در واکنش به جنایت خونین ارتش رژیم اشغالگر در باریکه غزه، که بامداد امروز اتفاق افتاد، بیانیه ای صادر کرد.

در بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی آمده است:‌ بار دیگر ارتش اشغالگر با هدف قرار دادن آوارگان و پناهجویانی، که در مدرسه "التابعین" در باریکه غزه پناه گرفته بودند، مرتکب جنایتی بزرگ شد که به شهید و زخمی شدن شمار زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه انجامید، و این جنایت به سلسله جنایات مستمر این رژیم، که افزون بر ۱۰ ماه است جریان دارد، افزوده شد.

در این بیانیه آمده است:‌ در دوره اخیر ترورهای خائنانه با هدف قرار دادن رهبران برجسته مقاومت در برابر اشغالگران و به شهادت رساندن تعدادی از آنها منجر به نقض حاکمیت تعدادی از کشورهای منطقه شده است و این امر خطر درگیری‌های بزرگ را در منطقه افزایش می‌دهد که در صورت وقوع -خدای ناکرده- عواقب فاجعه‌باری برای کشورها و ملت‌های این منطقه به دنبال خواهد داشت.

این بیانیه می افزاید: کلمات برای محکوم کردن این جنایات ددمنشانه توسط هیولاهای انسانی، که از همه ارزش‌ها و اصول والای انسانی تهی هستند، قاصر است. مایه تاسف است که آنها از حمایت نامحدود تعدادی از کشورهای بزرگ برخوردار هستند که مانع از اعمال قوانین بین‌المللی در مورد عاملان جنایات علیه بشریت در مورد آنها می‌شود.

دفتر آیت‌الله سیستانی در پایان این بیانیه، از جامعه جهانی خواست در برابر این وحشیگری وحشتناک بایستد و از ادامه اجرای نقشه‌های نیروهای اشغالگر برای تحمیل آسیب بیشتر به مردم مظلوم فلسطین جلوگیری کند و همچنین برای متوقف کردن جنگ نسل‌کشی در غزه و ارائه کمک‌ها به مردم غزه، متحد شوند.

در این بیانیه آمده است: در حمله بامداد امروز رژیم اشغالگر به مدرسه التابعین در شهر غزه، نزدیک به ۱۵۰ نفر شهید و ده‌ها تن دیگر مجروح شدند.
لبنان: ادامه جنایات صهیونیست‌ها بیانگر نیت آن‌ها برای طولانی کردن جنگ است

وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن بمباران مدرسه تابعین در محله الدرج در شهر غزه تاکید کرد که بمباران و قتل و کشتار سیستماتیک کودکان و غیرنظامیان فلسطینی دلیلی بر بی‌اعتنایی و بی‌احترامی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین بین‌الملل است.

بنابر این گزارش، این وزارتخانه خاطرنشان کرد: تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان هر بار که تلاش‌ها برای آتش بس در جریان است، قصد و نیت این رژیم برای طولانی کردن جنگ را ثابت می‌کند.

وزارت امور خارجه لبنان خواستار اتخاذ موضع یکپارچه جامعه جهانی در حمایت از فلسطینیان در غزه و تلاش برای پایان دادن به این فاجعه انسانی شد.

انصارالله یمن: خون های پاک ریخته شده فلسطینیان مقدمه نابودی رژیم اسرائیل است

انصار الله یمن جنایت جدید صهیونیست‌ها علیه فلسطینی ها در مدرسه التابعین در غزه را محکوم کرد.

به گزارش العالم به نقل از شبکه المسیره یمن ، دفتر سیاسی انصار الله یمن در بیانیه ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی به کشتارهای خونین یکی پس از دیگری در نقض بی‌سابقه حقوق فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد. دولت‌های عربی و اسلامی به سکوت و درماندگی متوسل می‌شوند، گویی درقبال قتل‌ عام‌ های رژیم صهیونیستی نه می‌بینند، نه می‌شنوند و نه حرفی می‌زنند.

در بیانیه یاد شده آمده است: این پافشاری که به افراط و تفریط رسیده است، با صدور بیانیه قطری - مصری- آمریکایی همزمان شده است که به قاتلان فرصتی بیشتر برای ریختن خون فلسطینی‌ها می‌دهد، بیانیه یاد شده به سران دشمن صهیونیستی پوشش سیاسی می‌دهد تا اقدامات قلدرمآبانه بیشتری در سراسر منطقه انجام دهند.

دفتر سیاسی انصار الله یمن ضمن ابراز تسلیت و همدری صمیمانه با خانواده‌های قربانیان و کسانی که به ناحق، ظالمانه و تجاوزکارانه شهید شدند، تاکید کرد: این خون پاک و گرانبها پایه و اساس زوال رژیم صهیونیستی، پیروزی مسأله فلسطین و بازگرداندن حقوق فلسطینیان است. ما مجددا بر عهد و وفاداری خود با فلسطین، مردم و مقاومت آن تاکید می‌کنیم و یمن به همبستگی و حمایت مردمی خود از فلسطینی ها و به عملیات نظامی خود علیه اسرائیلی ها ادامه می‌دهد.

همچنین ، انجمن علمای یمن در واکنش به جنایت امروز صهیونیست ها اعلام کرد: ما وجدان انسانی و وابستگی اسلامی را در برابر هزاران کشتار خونین توسط دشمن صهیونیستی از حدود ۱۰ ماه پیش علیه مردم غزه بیدار می‌کنیم. این کشتار، حکومت‌ها، مردم و ارتش‌های عربی را مجبور می‌کند تا در راه خدا و مردم مظلوم غزه دست به اقدامات جهادی جدی بزنند.

انجمن علمای یمن اعلام کرد: کشتار در مدرسه «التابعین» توسط دشمن، مستلزم انجام وظیفه حمایتی و اعلام بسیج عمومی از سوی تمامی حکومت‌ها، مردم و ارتش‌ کشورهای عربی است. ما بر مشروعیت هدف قرار دادن حضور و تحرک آمریکا در حمایت از دشمن اسرائیلی و مشارکت با آن در تمامی جنایت‌ها و کشتار تاکید می‌کنیم.

این مرکز افزود: ما از محور قدس، جهاد و مقاومت می‌خواهیم پاسخی بازدارنده ی قدرتمند و دندان‌شکن به دشمن صهیونیست بدهند. وحشیگری اسرائیل، مسلمانان را در برابر بازدارندگی رژیم صهیونیستی و مجازات آن به خاطر ارتکاب جنایات شنیع و کشتارهای خونین آن مسؤول می‌کند. ما وحشیگری صهیونیست‌ها و نازیسم اسرائیل و نیز نتایج و بیانیه ضعیف سازمان همکاری اسلامی را محکوم و به جنبش مقاومت اسلامی حماس، ملت فلسطین، آزادگان و محور مقاومت برگزیدن یحیی السنوار را تبریک عرض می‌کنیم.

انجمن علمای یمن تاکید کرد: تداوم کشتارها توسط دشمن صهیونیستی ، بر مسؤولیت دینی و انسانی مسلمانان می افزاید.

عربستان بمباران مدرسه تابعین در غزه را محکوم کرد

وزارت امور خارجه عربستان اعلام کرد: بمباران مدرسه تابعین در شرق غزه که آوارگان فلسطینی در آنجا اسکان داده شده‌اند، را شدیداً محکوم می‌کنیم.

این وزارتخانه افزود: کشتارهای دسته جمعی فلسطینیان در نوار غزه که به سبب حملات و جنایات رژیم صهیونیستی با فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای مواجه است، باید متوقف شود.

وزارت خارجه عربستان ناتوانی جامعه جهانی در بازخواست و محاکمه رژیم صهیونیستی به سبب این جنایات را محکوم کرد.

حماس: اگر حمایت‌های آمریکا نبود، جنایات صهیونیست‌ها هرگز ادامه نمی‌یافت

جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که جنایت بمباران مدرسه تابعین در محله الدرج در شهر غزه، ادامه نسل‌کشی صهیونیست‌های نازی علیه ملت فلسطین است و دولت آمریکا در این جنایات شریک است.

این جنبش روز شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد که بمباران مدرسه تابعین غزه جنایتی هولناک در راستای تشدید خطرناک جنایات و کشتارهای بی‌سابقه در تاریخ جنگ‌ها است که توسط نئونازی‌ها در باریکه غزه انجام می‌شود.

در این بیانیه آمده است که این جنایت و قتل عام فجیع علیه غیرنظامیان فلسطینی در یک مدرسه مملو از آوارگان فلسطینی توسط ارتش نازی صهیونیستی هنگام اقامه نماز صبح که طی آن بیش از ۱۰۰ نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند به گونه‌ای که اجساد بسیاری از آنها غیر قابل شناسایی است، تاکیدی واضح و روشن بر ادامه نسل‌کشی دولت صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه از طریق هدف قرار دادن پیوسته و سیستماتیک غیرنظامیان فلسطینی در مراکز اسکان آوارگان و محله‌های مسکونی و ارتکاب فجیع‌ترین و وحشیانه‌ترین جنایات علیه آنان است.

حماس افزود که دشمن اشغالگر صهیونیستی ادعاهایی واهی را برای هدف قرار دادن غیر نظامیان، بیمارستان‌ها، مدارس و چادرهای آوارگان مطرح می‌کند اما همه این‌ها ادعاهای پوچ و بی‌اساس و دروغ‌هایی کاملاً روشن برای توجیه جنایات خود است.

این جنبش بیان کرد که ما در جنبش حماس تاکید می‌کنیم که تشدید جنایات دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در سراسر نوار غزه در صورتی که حمایت‌های مستقیم آمریکا از دولت تندروی صهیونیست‌ها و ارتش تروریست آنها و پشتیبانی سیاسی و نظامی همه جانبه از این رژیم نبود، اتفاق نمی‌افتاد، بنابراین دولت آمریکا نیز کاملاً در این جنایات شریک است.

حماس بار دیگر از کشورهای اسلامی و عربی و جامعه جهانی خواست به مسئولیت‌های خود عمل کرده و برای توقف کشتارها و جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه اقدامی فوری انجام دهند.

جهاد اسلامی: هدف قرار دادن نمازگزاران در مدرسه تابعین جنایتی به تمام معنا است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که بمباران نمازگزاران فلسطینی در مصلای مدرسه تابعین در منطقه الدرج در غزه توسط دشمن اشغالگر صهیونیستی یک جنایت به تمام معنا است.

این جنبش خاطرنشان کرد: بهانه‌های ارتش رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن و تخریب مدارس در باریکه غزه همان بهانه‌هایی است که برای بمباران بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و کذب و بی‌اساس بودن آن نیز ثابت شد.

جهاد اسلامی اظهار داشت: ناتوانی نهادها و دادگاه‌های بین‌المللی در محاکمه سران رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکاران جنگی، موجب شده تا این رژیم بیش از پیش به جنایات خود ادامه دهد.

پربیننده ترین خبرها