گفتگوی سخنگوی بیمارستان الاقصی با العالم درباره ابعاد جنایت مدرسه التابعین غزه

شنبه 20 مرداد 1403 - 16:39

سخنگوی بیمارستان "شهداء الاقصی" خبر داد که اجساد شهدای قتل‌عام مدرسه التابعین محله "الدرج"، که به بیمارستان "المعمدانی" منتقل شده‌اند، بسیار ناراحت‌کننده و وحشتناک است به نحوی که، دست و پای بسیاری از اجساد قطع، و یا سوخته شده است.

العالم- فلسطین اشغالی

دکتر "خلیل الدقران" سخنگوی بیمارستان شهداء الاقصی در گفت وگو با شبکه خبری العالم، با اشاره به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، که یازدهمین ماه خود را سپری کرده است، خاطرنشان کرد: جنایت امروز در محله الدرج در شمال باریکه تازه‌ترین جنایت این رژیم است که طی آن، بیش ار ۱۰۰ تن شهید و ده‌ها تن دچار جراحت شدیدی شده‌اند.

دکتر الدقران تصریح کرد: شهدایی که اجسادشان به بیمارستان منتقل شده‌اند در وضعیت وحشتناکی قرار دارند و بسیاری از اجساد به خاطر این بمباران سوخته و یا دست و پاها قطع شده‌اند.

او حتی وضعیت مجروحان این جنایت را بسیار خطرناک توصیف و خاطرنشان کرد که بسیاری از آنها از ناحیه سر و سینه دچار صدماتی شده‌اند و بیشتر این مجروحان را زنان، کودکان و نمازگزارانی شامل می‌شوند که صبح هنگام حمله در حال اقامه نماز صبح در این مرکز بودند.

این سخنگو در ادامه افزود: بیمارستان‌های باریکه غزه به دلیل محاصره تحمیلی ارتش اشغالگر، از کمبود تجهیزات پزشکی و دارویی رنج می‌برند و دیگر ظرفیت شمار زیادی از مجروحان را ندارند، حتی کادر درمان در شرایط کاری خوبی قرار ندارند با این حال آنها برای نجات هر چه بیشتر مجروحان تلاش می‌کنند.

او اظهار داشت: ارتش اشغالگر تعداد زیادی آمبولانس را تخریب کرده و همین امر انتقال مجروحان و بیماران را به بیمارستان‌ها با دشواری‌هایی مواجه ساخته است.

الدقران تأکید کرد که ارتش اشغالگر به دنبال نابودی نظام بهداشتی در باریکه غزه است و از ابتدای حملات تجاوزکارانه به غزه بیش از ۲۵ بیمارستان بر اثر حملات، از خدمات‌رسانی خارج شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها