منابع فلسطینی در گفتگو با الجزیره:

دشمن صهیونیست درباره مدرسه «التابعین» به اطلاعات غلط و گمراه‌کننده روی آورده است

دشمن صهیونیست درباره مدرسه «التابعین» به اطلاعات غلط و گمراه‌کننده روی آورده است
يکشنبه 21 مرداد 1403 - 12:06

منابع فلسطینی به شبکه الجزیره گفتند که ارتش رژیم صهیونیستی برای توجیه جنایت هولناک روز شنبه در مدرسه «التابعین» شهر غزه که به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر و مجروح شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد، به دروغ‌گویی متوسل شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه خبری الجزیره، صهیونیست ها برای توجیه جنایات خود در مدرسه التابعین غزه به دروغ متوسل شده اند.

منابع فلسطینی در گفت وگو با الجزیره تاکید کردند که فهرست اسامی منتشر شده توسط ارتش رژیم صهیونیستی در مورد شهدای مدرسه «التابعین» حاوی اطلاعاتی غلط و گمراه کننده است.

به گفته این منابع، دو نفر از افرادی که نامشان به عنوان شهدای این جنایت ذکر شده، دو روز قبل از آن و در مناطقی دیگر به شهادت رسیدند.

این منابع بیان کردند: یکی از این افراد، «منتصر ضاهر» است که جمعه گذشته همراه خواهرش در منطقه‌ای دور از مدرسه التابعین شهید شده است.

منابع یادشده افزودند: همچنین «یوسف الوادیه» که نام او نیز در فهرست ارتش رژیم صهیونیستی آمده، دو روز قبل از این جنایت در جایی دیگر به شهادت رسیده است.

منابع فلسطینی تاکید کردند که بعضی از اسامی فهرست یادشده شخصیت‌های دینی و اساتید دانشگاهی هستند که هیچ فعالیت نظامی نداشتند.

شهید «محمد الطیف» که نام او هم در این فهرست آمده، مدیر سابق این مدرسه است و تاکنون فعالیت نظامی نداشته است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی بامداد روز شنبه نمازگزاران فلسطینی را هنگام نماز صبح در مدرسه التابعین در محله «الدرج» در شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن، دستکم ۱۰۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه بامداد شنبه در واکنش به این حمله هولناک اعلام کرد که مسئولیت این جنایت با آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

این جنایت با محکومیت گسترده جهانی مواجه شده است.

پیشتر هم گروه‌های مختلف فلسطینی آمریکا را شریک جرم رژیم صهیونیستی در جنایت جدید این رژیم در مدرسه التابعین در شهر غزه دانستند و تاکید کردند که آوارگان فلسطینی در این مدرسه با سلاح های اهدایی آمریکا به تل آویو به خاک و خون کشیده شدند.

اشغالگران مدعی بودند که در این مدرسه شماری از مبارزان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی حضور داشتند که این ادعا قاطعانه توسط طرف فلسطینی رد شده است.

پربیننده ترین خبرها