آخرین فرصت دستیابی به آتش بس و استراتژی جنون آمیز وزیر افراطی صهیونیست

آخرین فرصت دستیابی به آتش بس و استراتژی جنون آمیز وزیر افراطی صهیونیست
يکشنبه 21 مرداد 1403 - 18:06

در حالی که نشریه صهیونیستی آحارونوت، نشست پنجشنبه آینده در مصر را آخرین فرصت مطلق برای دستیابی به آتش بس در غزه و منطقه عنوان کرده است، وزیر افراطی امنیت داخلی این رژیم در تحریکی جنون آمیز از نتانیاهو خواسته است بجای آتش بس همه غزه را اشغال و ساکنان آن را تخلیه و آواره کند.

العالم - فلسطين اشغالي

به گزارش العربی الجدید، ایتمار بن گویر، وزیرتروریست و افراطی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در تحریکی جنون آمیز از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، خواست تا بجای به گفته خودش، ارتکاب خطا در عقد توافقی با حماس برای توقف جنگ و تبادل اسرا، با اشغال کل مناطق باریکه ی غزه تمامی ساکنان آن را تخلیه و آواره کند.

بن گویر روز یکشنبه در حالی از نخست وزیر این رژیم، خواست که به جای توافق با حماس برای توقف جنگ و تبادل اسرا، کل مناطق باریکه ی غزه را اشغال و ساکنان آن را تخلیه و آواره کند، که گزارش ها از سفر یک هیئت اسرائیلی به پایتخت مصر طی پنجشنبه آینده برای از سرگیری مذاکرات حکایت دارد.

بن گویر در مصاحبه با روزنامه عبری معاریو ادعا کرده که "ما در حال شکست وله کردن حماس هستیم و من نظرات را نه تنها فقط از زبان مقامات کابینه، بلکه از خود فرماندهان میدانی مان می شنوم".!!!

وی ادامه داد: «آیا اکنون ما باید به کنفرانس قاهره برویم تا حماس تقویت شود؟ این یک اشتباه بزرگ از سوی نخست وزیر است. تنها راه ما برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه "افزایش تلاش‌های نظامی" ضد گروههای فلسطینی و حماس است... این مزخرفات چیست که ما برویم و با آنها بنشینیم؟...»

وزیر افراطی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: "من بیش از 9 ماه است که می گویم بگذارید سوخت آنها را قطع کنیم.. اگر "اسرائیل" سوخت و کمک های بشر دوستانه را از مردم غزه قطع کند، حماس در عرض دو هفته تسلیم خواهد شد.. پس چرا ماباید به مبادله های غیر قانونی روی بیاوریم؟ این یک کار مسخره، اشتباه و یک فاجعه بزرگ است .. در صورتی که اگر ما کل غزه را محاصره و به اشغال خود درآوریم و اعلام کنیم که هر چه انجام دهند باید بابتش تاوان سنگینی بپردازند؛ همچنین جلوی ورود سوخت به غزه را بگیریم وکوچ داوطلبانه را تشویق کنیم، به نظر من در نهایت پیروزی کامل از آن ما خواهد بود و این کاری است که در "تاریخ اسرائیل" !!! نه یک بار نه دوبار انجام داده و می توانیم هربار نیز آنرا انجام دهیم.

سخنان جنون آمیز ین گویر وزیر افراطی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در حالی است که روزنامه عبری یدیعوت آحرونوت صبح امروز (یکشنبه) نوشت: "نتانیاهو با فشار آمریکا برای دستیابی به توافق با حماس، "حتی اگر به معنای سقوط کابینه او باشد" به پیش می رود.

روزنامه آحرونوت همچنین نوشته است نشست مصر که چهار روز دیگر برگزار می شود، به عنوان آخرین فرصت مطلق برای دستیابی به آتش بس نه تنها در غزه، بلکه در منطقه تلقی می شود و هفته آینده منطقه مملو از سیل مقامات آمریکایی خواهد بود که تلاش می‌کنند تا قبل از نشست مذاکرات آتش بس، با همه طرف های مسئول، همه جزئیات را نهایی کنند و هر شکافی که دو طرف تا روز پنج‌شنبه برطرف نکنند با پیشنهاد مشترک میانجی‌گران و متحدین برطرف می‌شود... به عبارت دیگر، کاخ سفید پیشنهاد میانجیگری نهایی را روی میز قرار خواهد داد.

به گزارش العربی الجدید تحلیلگران معقتدند که پس از ترور فؤاد شکر، رهبر برجسته نظامی حزب الله در بیروت و ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در تهران، و تعهد ایران و حزب‌الله هر دو، به دادن پاسخی کوبنده ومؤثر به عاملان صهیونیست این ترور بزدلانه، نگرانی ها در مورد وقوع یک جنگ همه جانبه در منطقه افزایش یافته است و این در حالی است که تماس‌ها و تحرکات منطقه‌ای برای آرام کردن اوضاع و جلوگیری از بدتر شدن وضعیت در منطقه ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها