توسل رژیم صهیونیستی به وزیر دفاع آمریکا؛

گالانت: ایران در حال آماده سازی حمله گسترده به «اسرائیل»است 

گالانت: ایران در حال آماده سازی حمله گسترده به «اسرائیل»است 
دوشنبه 22 مرداد 1403 - 09:32

در حالی که هراس از انتظار پاسخ قریب الوقوع ایران به ترورشهید اسماعیل هنیه، همه سرزمین‌های اشغالی را فرا گرفته است؛ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با توسل به واشنگتن و در تماس با همتای آمریکایی خود، از آمادگی های نظامی ایران برای حمله تلافی جویانه به این رژیم سخن گفت.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش رای الیوم، وبگاه خبری آمریکایی «آکسیوس» فاش کرد که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با همتای آمریکایی خود، لوید آستین در تماسی تلفنی در خصوص آمادگی های نظامی ایران برای حمله تلافی جویانه گفتگو کرد، این وبگاه در گزارشی بر اساس یک منبع آگاه رژیم صهیونیستی مدعی شد که تحرکات اخیر نشان می دهد که تهران در حال آماده سازی برای حمله گسترده‌تری از حمله فروردین گذشته است.

منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ارزیابی های سرویس های امنیتی این رژیم حاکی از آن است که صهیونیست ها بر این باورند، ایران ممکن است ظرف چند روزآینده مستقیما به سرزمین‌های اشغالی حمله ای شدید و متمرکزداشته باشد.
سرویس های امنیتی این رژیم؛ بر اساس آنچه وبگاه خبری «آکسیوس» گزارش داد،افزودند که این حمله پاسخی به ترور شهید اسماعیل هنیه رهبر حماس در تهران در بامداد ۱۰ مرداد ماه خواهد بود.
به موازات آن، علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه در تماسی تلفنی با وزیر امور خارجه بلژیک «حاجا لحبیب» با تاکید بر این که پاسخ ایران مشروع و قاطع خواهد بود؛ افزود: ایران در راستای دفاع از امنیت ملی، و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود و بر اساس قوانین بین‌المللی، و منشور سازمان ملل متحد،در این خصوص تصمیم خواهد گرفت، و قطعا رژیم صهیونیستی بهای سنگینی را در اقدامی مشروع و قاطع می پردازد.
سرپرست وزارت امور خارجه پنجشنبه گذشته نیز درگفتگوی اختصاصی با خبرگزاری فرانسه با بیان این که ترور هنیه یک اشتباه استراتژیک بود وبهای بسیار سنگینی را به دنبال خواهد داشت، افزود: رژیم صهیونیستی در نظر دارد تا گستره تنش، و بحران را از غزه به بقیه منطقه غرب آسیا صادر کند.
وی در این گفتگو با تاکید بر حق مشروع ایران دردفاع ازتمامیت ارضی خود، افزود: که این پاسخ «پرهزینه» ، اما به نفع امنیت و ثبات اقلیمی و در نتیجه به نفع همه کشورهای منطقه غرب آسیا خواهد بود.
یادآور می شود که اضطراب و آشفتگی روانی رژیم صهیونیستی از پاسخ حتمی ایران به ترور اخیر شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید فواد شکر، فرمانده ارشد حزب الله روز به روز افزایش می‌یابد؛ و این نگرانی‌ها از تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا و در پس‌زمینه جنگ جاری در باریکه غزه که وارد یازدهمین ماه خود شده است، افزایش می‌یابد.

پربیننده ترین خبرها