محافل صهیونیستی:

«السنوار» بازی شطرنج را به خوبی علیه اسرائیل پیش می‌برد/ حماس موفقیت راهبردی کسب کرد

«السنوار» بازی شطرنج را به خوبی علیه اسرائیل پیش می‌برد/ حماس موفقیت راهبردی کسب کرد
دوشنبه 22 مرداد 1403 - 11:15

محافل صهیونیستی اذعان کردند که «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس نه تنها ضعیف نشده، بلکه قوی تر از قبل است و بازی شطرنج را در مقابل رژیم صهیونیستی به خوبی پیش می برد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از روزنامه رای الیوم، «رامی ایگرا» رئیس سابق واحد اسرا و مفقودان سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به (موساد) اذعان کرد: «یحیی السنوار» نه تنها ضعیف نشده است، بلکه برخلاف همه برآوردها، قوی‌تر هم شده است.

وی افزود: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر به دلیل فشارهای بین المللی و داخلی با توافق (آتش بس و تبادل اسرا) که برای اسرائیل وحشتناک است، موافقت کرد. طبق توافق کنونی، ما تعداد کمی از اسیران را بر می گردانیم و حماس برمی گردد و صاحب حاکمیت نوار غزه خواهد شد.

ایگرا با ادعای اینکه «السنوار خواهان توافق نیست و قصدی هم برای این کار ندارد»، افزود: بر خلاف همه برآوردها، السنوار حرف اول و آخر را در حماس می زند. او اگر به دنیا نگاه کند، همه خواسته های خود را محقق می بیند.

در همین پیوند، «بن درور یمینی» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز گفت: السنوار هر آنچه را از جنگ خواسته، محقق کرده است و بازی شطرنج را به خوبی علیه اسرائیل پیش می برد. تل آویو باید توافق با حماس را بپذیرد.

وی ادامه داد: السنوار به دنبال احیای آرمان فلسطین در عرصه بین المللی، سلب مشروعیت موجودیت اسرائیل، شکست عادی سازی روابط اسرائیل با عربستان و تزلزل روابط واشنگتن و تل آویو بود که همه آنها را محقق کرد. از این رو، اسرائیل باید به توافق تن دهد، زیرا شکست آن عمیق تر خواهد شد؛ به ویژه آنکه توان پیروزی مطلق و اهداف اعلام شده جنگ را ندارد.

این تحلیلگر تاکید کرد: جایگزین توافق، تداوم خسارات اسرائیل، کشته شدن نظامیان، ناتوانی آوارگان (صهیونیست) در بازگشت به منازلشان در اطراف نوار غزه و شمال (فلسطین اشغالی) و نیز زیانهای اقتصادی و افول اسرائیل در عرصه بین المللی است.

وی افزود: هر موفقیت تاکتیکی ارتش اسرائیل به سرعت به موفقیت راهبردی برای حماس تبدیل شد. تداوم جنگ بی فایده است و باید با تن دادن به توافق به جنگ پایان داد، حتی اگر ناخوشایند باشد، زیرا تداوم آن به منزله پیروزی حماس است.

به گزارش ایرنا، مصر، قطر و آمریکا اخیرا در بیانیه ای از رژیم اسرائیل و جنبش حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

دوحه و قاهره پیش از این میزبان مذاکرات آتش‌بس بوده‌اند، با این وجود، ماه‌ها مذاکره به علت کارشکنی کابینه نتانیاهو نتیجه ای برای برقراری آتش بس نداشته است.

این در حالی است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یکشنبه شب در بیانیه‌ای تاکید کرد که به جای آغاز مذاکرات جدید برای آتش‌بس در غزه، مفاد مورد توافق مذاکرات قبلی اجرایی شود.

حماس در این بیانیه از میانجی‌ها خواست تا طرحی ارائه کنند که مبتنی بر مذاکرات قبلی باشد.

در بیانیه حماس آمده است: از میانجی‌ها در مصر و قطر می‌خواهیم مفاد مورد توافق در مذاکرات ۲ جولای (۱۲ تیر ماه) را ارائه کنند و آغاز دوره‌های جدید مذاکرات یا طرح پیشنهادهای تازه، فقط پوششی برای تجاوزگری‌های (رژیم) اسرائیل است.

حماس افزود: جنبش در دوره‌های زیادی از مذاکرات شرکت کرد و انعطاف‌پذیری و مثبت‌اندیشی لازم را برای دستیابی به منافع مردم برای انجام روند مبادله اسرا انجام داده است.

پربیننده ترین خبرها