عضو ارشد حماس: میانجیگران نتانیاهو را به توافق‌های پیشین ملزم کنند

عضو ارشد حماس: میانجیگران نتانیاهو را به توافق‌های پیشین ملزم کنند
دوشنبه 22 مرداد 1403 - 07:30

جنبش حماس شامگاه یکشنبه پاسخ خود را به بیانیه سه جانبه قطر، مصر و آمریکا در خصوص مذاکرات آتش بس در غزه ارائه کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش عربی 21، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی از طرف‌های میانجی برای برقراری آتش‌بس در غزه خواست تا بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به توافق‌های پیشین ملزم کنند.

این عضو ارشد حماس گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که میانجی‌ها گام‌های قاطعی بردارند، آنچه قبلاً بر سر آن توافق شده بود را اجرا و نتانیاهو را به آن ملزم کنند.

وی افزود: پیشنهاد میانجیگران به حماس در اوایل جولای شامل تضمین آمریکا مبنی بر تائید این پیشنهاد توسط (رژیم) اسرائیل بود.

این عضو ارشد حماس اضافه کرد: در مفاد توافق مذاکرات دوم جولای (۱۲ تیر) تصریح شده بود که دولت آمریکا موافقت طرف اسرائیلی را با این توافق تضمین می‌کند.

حمدان همچنین گفت: در مذاکرات دوم جولای بر سر خروج (رژیم) اسرائیل از محور فیلادلفیا توافق شده بود و ما از پیشنهاد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و قطعنامه‌های شورای امنیت استقبال کردیم، اما (رژیم) اسرائیل آن را نپذیرفته و تعلل می‌کند.

پیش تر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای تاکید کرده بود که به جای آغاز مذاکرات جدیدی برای آتش‌بس در غزه، مفاد مورد توافق مذاکرات قبلی اجرایی شود.

تاکنون مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

روز گذشته (یکشنبه) در حالی که نشریه صهیونیستی آحارونوت، نشست پنجشنبه آینده در مصر را آخرین فرصت مطلق برای دستیابی به آتش بس در غزه و منطقه عنوان کرده بود، وزیر افراطی امنیت داخلی این رژیم در تحریکی جنون آمیز از نتانیاهو خواست بجای آتش بس همه غزه را اشغال و ساکنان آن را تخلیه و آواره کند.

پربیننده ترین خبرها