چین از حق قانونی تهران در واکنش به تجاوز اسرائيل حمایت می کند 

چین از حق قانونی تهران در واکنش به تجاوز اسرائيل حمایت می کند 
دوشنبه 22 مرداد 1403 - 13:55

علی باقری کنی سرپرست وزارت خارجه ایران، در پیامی در شبکه ایکس،با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی‌اش با وزیر خارجه چین؛ از تاکید بر حق قانونی تهران در واکنش مناسب و بازدارنده به تجاوزات رژیم صهیونیستی برای تضمین ثبات و امنیت منطقه خبر داد.

العالم ایران

باقری کنی،افزود : در گفتگوی تلفنی با آقای وانگ‌یی وزیر امور خارجه چین، در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای از جمله اقدامات رژیم کودک کش صهیونیستی برای گسترش دامنه تنش به فراتر از باریکه غزه از طریق تحرکات خطرناک اخیر در لبنان، یمن و ترور شهید هنیه در تهران گفت‌وگو کردم.

به نوبه خود وزیر خارجه چین، از تلاش‌های قانونی ایران برای دفاع از حاکمیت، امنیت و عزت ملی خود حمایت کرد و تمایل خود را برای ارتباط نزدیک با ایران جهت حفظ صلح و ثبات در منطقه اعلام نمود.

وانگ یی ، با محکومیت قاطعانه این ترور تاکید کرد که چین معتقد است که این اقدام رژیم صهیونیستی هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین‌الملل را به‌طور جدی نقض می‌کند.

همچنین ۲ طرف در محکومیت قاطعانه اقدام اخیر این رژیم درترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران و لزوم تلاش مشترک جامعه بین‌المللی برای متوقف کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی و برقراری فوری آتش‌بس در باریکه غزه گفتگو وبه اتفاق نظر رسیدند.

پربیننده ترین خبرها