لحظه به لحظه با 312 مین روز حمله به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 312 مین روز حمله به غزه و کرانه باختری
سه شنبه 23 مرداد 1403 - 09:10

در 312مین روز از حمله به باریکه غزه، رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران آنچه که از ساختمان ها، منازل و مدارس این منطقه باقی مانده است، ادامه می دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه شنبه) پس از بمباران منزلی در شهرک عبسان الکبیره در شرق خانیونس، چند منطقه مسکونی در غرب رفح را هم با خاک یکسان کردند. در این حملات دست کم ده‌ها نفر به شهادت رسیدند.

ابو عبیده، سخنگوی نظامی گردان های قسام، عصر دیروز در اقدامی بی‌سابقه اعلام کرد که در تیراندازی دو نظامی – که مأمور حفاظت از اسرا بودند - در دو حادثه جداگانه در باریکه غزه یک اسیر صهیونیست کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند.

ابو عبیده با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: "در دو حادثه جداگانه، دو نظامی که مأمور حفاظت از اسرای دشمن بودند، با شلیک به یک اسیر صهیونیست، وی را به هلاکت رساندند. در این دو حادثه دو اسیر هم به شدت مجروح شدند. تلاش برای نجات زندگی آنها ادامه دارد. " وی خاطرنشان کرد که کمیته‌ای برای بررسی جزئیات این حادثه تشکیل شده است و نتیجه تحقیقات به زودی اعلام خواهد شد.

در حالی که چشم ها به نتایج مذاکرات روز پنج‌شنبه دوخته شده است و چند کشور حمایت خود را از این مذاکرات اعلام کرده‌اند، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اشغالگر ، کابینه نتانیاهو را عامل به تعویق افتادن امضای توافق با حماس دانست.

وی گفت که این رژیم "بر سر دوراهی" قرار گرفته است و امکان دستیابی به توافق برای آتش بس در غزه و مرز لبنان وجود دارد. گالانت با تمسخر شعار "پیروزی مطلق" نتانیاهو، وی را گزافه‌گو توصیف کرد. این توصیف، تازه‌ترین گواه اختلاف بین جنگ‌سالاران این رژیم است.

گزارش لحظه به لحظه از 312مین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

22:22| در گفت‌وگو با العالم مطرح شد؛

لزوم بررسی جنایت اشغالگران در مدرسه "التابعین" در دادگاه کیفری بین المللی

"محمد شلالده" وزیر سابق دادگستری فلسطین گفت: قتل عام در مدرسه "التابعین" غزه، جنایت نسل کشی علیه مردم فلسطین تلقی می شود و از ویژگی های آن توحش و بربریت در سایه ی جنگی وحشیانه و تهاجمی است که به طور رسمی توسط اشغالگران صهیونیست علیه مردم فلسطین اعمال شده است.

(جزییات بیشتر)

22:16 | هاآرتص: ارتش اسرائیل از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند

روزنامه هاآرتص اعلام کرد استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در غزه با اطلاع افسران ارشد و حتی رئیس ستاد ارتش انجام می‌شود.

(جزییات بیشتر)

21:58 | فرانسه یورش وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی را محکوم کرد

وزارت خارجه فرانسه ضمن محکوم کردن تعدی مسئولان صهیونیست به مسجد الاقصی اعلام کرد: یورش بن گویر به مسجد الاقصی نقض حریم اماکن مقدسه و توهین به مقدسات است.

21:46 | حمله یک کارمند بانک حامی رژیم صهیونیستی به حامیان فلسطین در اسلو پایتخت نروژ

1

21:13 | اکسیوس به نقل از دو منبع آگاه: بلینکن سفر خود به خاورمیانه را به تعویق انداخت و امشب عازم منطقه نخواهد شد.

20:35 | ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در شبکه ایکس نوشت: تعدی صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کرد

‏تعدّی برخی وزرای کابینه رژیم جعلی اسرائیل و شهرک‌نشینیان صهیونیست به مسجد الاقصی، تجاوزی آشکار به مقدّسات اسلامی و حقوق مسلمانان جهان و اقدامی تحریک آمیز در جهت تشدید تنش و بی ثباتی در منطقه است.

این اقدام غیرقانونی و تحریک‌آمیز، محکوم است و شایسته واکنش جهانی بويژه دولت های اسلامی و ملتهای مسلمان است.

جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی برای توقف اقدامات وحشیانه و ناقض قوانین و مقررات بين‌المللی توسط رژیم صهیونیستی، مسئولیتی عینی و فوری دارند.

20:19 | ویدیویی از حمله موشکی قسام به تل‌آویو

4

20:15 | جنگ 33 روزه نماد ایستادگی ‌و اقتدار مردم لبنان مقابل صهیونیست‌هااست

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در هجدهمین سالگرد پیروزی غرورآفرین مقاومت اسلامی لبنان در جنگ 33 روزه در سال 2006 میلادی، آن را شکست تاریخی و مفتضحانه رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

جنگ 33 روزه به نماد ایستادگی و اقتدار مردم مقاوم لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی مبدل گردید و همواره به عنوان یک پیروزی بزرگ در اذهان مردم منطقه باقی خواهد ماند.

جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت لبنان بوده و خواهد ماند و بار دیگر در سالروز این حماسه بزرگ، بر عزم و اراده خود برای تقویت و توسعه مناسبات سازنده بین دو کشور ایران و لبنان به عنوان دو کشور دوست و برادر در راستای استمرار حمایت همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران از دولت، ملت، ارتش و مقاومت لبنان تاکید می‌نماید.

19:29 | ایران: در گفتگوهای غیرمستقیم آتش‌بس در غزه حضور نداشته و نخواهیم داشت

نمایندگی ایران نزد سازمان ملل در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا ایران برای شرکت در گفتگوهای آتش‌بس، نماینده‌ای اعزام خواهد کرد، گفت: «ما حضوری در گفتگوهای غیرمستقیم آتش‌بس که با میانجی‌گری مصر، قطر و آمریکا میان حماس و رژیم صورت می‌گیرد نداشتیم، و بنای حضور هم نداریم.»

گروهی از مقامات ارشد دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به رهبری بیل برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) قصد دارند برای توافق آتش بس و آزادی اسرا به منطقه خاورمیانه سفر کنند.

18:50 | شکست قطعنامه های شورای امنیت در توقف جنگ غزه/ آیا جلسه ی امروز هم بی نتیجه خواهد ماند؟!

شورای امنیت در نیویورک به درخواست الجزایر پس از چهلمین جلسه رسمی از زمان آغاز جنگ غزه در 7 اکتبر 2023، امروز سه شنبه نیز، نشستی علنی درباره تحولات اوضاع در این باریکه، برگزار می کند.

(جزییات بیشتر)

18:29 | واکنش حماس به آزادی تمام سربازان بازداشتی در قضیه شکنجه اسرا در زندان «سدیه تیمان»

آزادی عاملان تجاوز به یک اسیر فلسطینی، تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات اشغالگران است.

ما خواستار اقدام جامعه جهانی برای انجام تحقیقات در خصوص حادثه تجاوز جنسی و دیگر تجاوزات علیه اسرای فلسطینی هستیم.

18:22 | زخمی شدن دو نظامی صهیونیست با انفجار یک نارنجک دستی در بخش قدیمی شهر الخلیل در کرانه باختری

1

18:21 | عربستان یورش‌های مکرر مسئولان صهیونیست به مسجد الاقصی را محکوم کرد

وزارت خارجه عربستان: یورش‌های مکرر مسئولان رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی را محکوم می‌کنیم.

از صبح امروز دو وزیر صهیونیست و شماری از اعضای کنست و نیز صدها شهرک‌نشین با پشتیبانی نظامیان اشغالگر به مسجد الاقصی یورش بردند.

18:16 | شهادت دو نفر در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

وزارت بهداشت لبنان: بر اثر حمله اسرائیل به یک خودرو در شهرک برعشیت واقع در جنوب لبنان، 2 نفر شهید شدند.

18:14 | انفجارهای مهیب در شمال فلسطین اشغالی

17:37 | رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین به دفتر اطلاعات رژیم صهیونیستی احضار شد

پلیس رژیم صهیونیستی پس از ضبط گذرنامه رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین، یک برگه احضاریه به وی تحویل داد تا در تاریخ پنجشنبه 15 آگوست جاری به دفتر اطلاعات عوفر مراجعه کند.

(جزییات بیشتر)

17:02 | حمله موشکی گردان‌های قسام به تل آویو

گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس در روز 312 جنگ علیه غزه، شهر اشغالی تل آویو را هدف حمله موشکی قرار داد.

قسام تاکید کرد که در پاسخ به جنایات و کشتارهای رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، شهر اشغالی تل آویو و مناطق آن را با دو موشک "ام 90" هدف قرار داده است.

یک منبع در گردان‌های قسام تاکید کرد که این گردان‌ها از منطقه‌ای در نوار غزه که نظامیان ارتش صهیونیستی در آنجا حضور دارند، دو موشک به سمت تل آویو شلیک کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی هم گفت دو موشک از جنوب نوار غزه شلیک شده که یکی از آن‌ها به نزدیکی سواحل تل آویو اصابت کرده است.

این برای اولین بار از تاریخ 2024/5/26 است که قسام اقدام به حمله موشکی به تل آویو می‌کند.

16:56 | ویدیوی دیگری از حمله پهپادی به یک خودرو در جنوب لبنان

1

16:52 | حمله پهپادی به خودرویی در لبنان

منابع خبری از حمله پهپادی به یک خودرو در اطراف شهرک برعشیت در جنوب لبنان خبر دادند.

تا این لحظه از این حمله پهپادی جزئیاتی منتشر نشده است.

1

16:43 | ویدئو عجیب از دل‌سوزی برای "اسرائیل"؛ یقین داشته باشید اینها عرب نیستند!

درحالی که جهان شاهد فجیع‌ترین جنایات رژیم اشغالگر علیه غزه و فلسطینی‌هاست، برخی از سیاستمداران، فعالان و روزنامه‌نگاران عرب ترجیح دادند عربیت خود را کنار بگذارند و از رژیم صهیونیستی جانبداری کنند.

این ویدئو فهرستی از چهره‌های معروف سیاسی و رسانه‌ای را نشان می‌دهد که در کنار صهیونیست‌ها ایستاده‌اند و جنایات اشغالگران را توجیه می‌کنند؛ از جمله این افراد محمد دحلان است که به امارات گریخته است، فهد الشمری روزنامه‌نگار سعودی، فهد الشلیمی سیاستمدار کویتی و عبدالخالق عبدالله از اساتید دانشگاه در امارات از جمله این افراد هستند.

این شخصیت‌های عرب به سکوت خود در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بسنده نکردند، بلکه علناً از صهیونیست‌ها دفاع کردند.

1

16:26 | "اسرائیل" به نابودی حماس نزدیک شده است؟

گزارش CNN از فعال بودن اغلب گردان‌های قسام (زیرنویس فارسی)1

15:26 | وقتی هنیه را ترور کردید از کدام مذاکره حرف می‌زنید؟/ اسرائیل با حمایت آمریکا جنایت می‌کند

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم بزرگداشت شهید مجاهد اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش حماس، اظهار داشت: ترور شهید هنیه جنایتی است که نقض آشکار قوانین و حقوق بین‌الملل است و اگر جایی دیگر این اتفاقات می افتاد شورای امنیت لشکر کشی میکرد و تحت فصل هفت منشور ملل متحد عمل می‌کرد.

بعد از پیشنهاد بایدن در 2 ژوئیه سال جاری حماس هم پیشنهاد خود را مطرح کرد. تیم موساد و اسرائیل، قطر را ترک کردند و نتانیاهو هم قبل از رفتن به آمریکا گفت تیمی را برای مذاکره اعزام می‌کند ولی دیدیم که بعد از سفر وی به آمریکا، هنیه را ترور کردند، با این حال شما از کدام مذاکره حرف می‌زنید؟!

15:26 | باقری: رژیم صهیونیستی امتداد سیاست آمریکا و غرب در منطقه است

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در مراسم بزرگداشت شهید مجاهد اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: امروز باتوجه به شکست قطعی رژیم صهیونیستی در مبارزه با اراده و مقاومت مردم لبنان در جنگ 33 روزه، روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده است و این پیامی دارد که نشان می‌دهد مقاومت اسلامی هنوز زنده است.

رژیم صهیونیستی یک موجودیت مستقل نیست بلکه یک غده سرطانی در منطقه است که امتداد سیاست آمریکا و غرب در منطقه به حساب می‌آید.

15:08 | مراسم بزرگداشت شهید مجاهد اسماعیل هنیه برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهید مجاهد اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بعدازظهر امروز(سه‌شنبه) با حضور شخصیت‌های برجسته لشکری کشوری و سفرای کشورهای اسلامی و حامی مردم فلسطین در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

14:54 | حمایت قاطع پوتین از مردم فلسطین

رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگو با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین :

روسیه تمام تلاش خود را برای حمایت از مردم فلسطین در فاجعه انسانی که بر سر فلسطین آمده است انجام می دهد.

موضع ما در قبال مسئله فلسطین قاطع است و از تشکیل کشور مستقل فلسطین مطابق با قطعنامه های سازمان ملل حمایت می کنیم.

14:46 | شمار شهدای غزه به 39 هزار و 929 نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز سه شنبه اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته مرتکب 2 مورد کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن 32 نفر شهید و 88 نفر دیگر مجروح شدند.

با احتساب این شهدا، شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر 2023 و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تا کنون به 39 هزار و 929 نفر و شمار مجروحان به 92 هزار و 240 نفر رسید.

14:36 | گفت‌‌وگوی محمود عباس با پوتین درباره غزه

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سفر به مسکو در محل اقامت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با وی دیدار کرد.

در این دیدار، طرفین درباره وضعیت خاورمیانه به دنبال شدت گرفتن درگیری با رژیم صهیونیستی و فاجعه انسانی بی سابقه در باریکه غزه گفت‌وگو کردند.

14:29 | شادی‌ که با آتش رژیم صهیونیستی پایان یافت؛ دوقلوهایی که نیامده از دنیا رفتند

«محمد ابو القمصان» از آوارگان فلسطینی ساکن شمال غزه صاحب فرزندانی دو قلو شد اما شادی او خیلی زود به غم و اندوهی بی‌پایان تبدیل شد.

او پس از به دنیا آمدن دو قلوهایش رفته بود تا برایشان شناسنامه بگیرد، اما وقتی به خانه بازگشت، دوقلوها همراه با مادرشان در حمله ارتش اشغالگر صهیونیستی به دیر البلح به شهادت رسیده بودند.

13:08 | واکنش جبهه خلق برای آزادی فلسطین به بیانیه سه کشور اروپایی

بیانیه صادره که در آن بر دفاع از رژیم اشغالگر در برابر حمله ایران، تاکید کردند، نشان دهنده دورویی و نیرنگ و سیاست یک بام و دو هوای غرب است.

این در حالیست که این کشورها از جنایت ترور اسماعیل هنیه و تعرض به حاکمیت ایران چشم پوشی کرده اند و در برابر جنایت های جنگی در باریکه غزه سکوت اختیار کرده اند.

از آزادگان در غرب می خواهیم که فشارها بر دولت هایشان را با هدف توقف طرفداری کوکورانه افزایش دهند.

11:57 | آمازون و گوگل در قتل عام فلسطینیان مشارکت دارند (زیرنویس فارسی)

(جزییات بیشتر)

1

11:54 | حزب‌الله تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

حزب‌الله لبنان: صبح امروز تجهیزات جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی را در موضع نظامی «مسکاف عام» با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادیم که تلفاتی به دشمن وارد شده است.

11:25| تعرض ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر صهیونیستی به مسجد الاقصی

از صبح امروز تا این لحظه نزدیک به 2000 شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی تعرض کردند.

11:14 | سربازان متهم به آزار جنسی اسیر فلسطینی آزاد شدند!

دادگاه نظامی رژیم اشغالگر، سربازانی را که چندی پیش به یک اسیر فلطسینی در بازداشتگاه تعرض جنسی کرده بودند را آزاد کرد.

11:04 | مقتدی صدر بیانیه ضدایرانی تروئیکای اروپایی‌ را دروغ و سفسطه دانست

رهبر جریان صدر عراق: 3 کشور اروپایی بیانیه‌ مشترکی را در حمایت از آتش‌بس در غزه و تشدیدنکردن تنش در منطقه صادر کردند. درحالی‌که این درخواست مثل ریختن خاکستر در چشم است. بیانیهٔ مشترک آن‌ها چیزی جز دروغ و سفسطه نیست.

این 3 کشور به‌جای این بیانیه ضعیف و سست باید از برخی کشورهای اروپایی در به‌رسمیت‌شناختن کامل کشور فلسطین الگو بگیرند.

10:58 | لحظه منفجر کردن منزل دکتر ایسر البرغوثی اسیر فلسطینی توسط اشغالگران صهیونیست در محله الطیره در شهر رام الله

1

10:52 | انتقاد سازمان ملل از افزایش کمک های مالی آمریکا برای نسل کشی در غزه

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین، از افزایش کمک های مالی آمریکا برای نسل کشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه انتقاد کرد.

(جزییات بیشتر)

09:56 | تماس تلفنی نخست‌وزیر انگلیس با رئیس جمهوری ایران

پزشکیان:

حمایت کشورهای غربی از رژیم صهیونسیتی امنیت منطقه و جهان را به خطر انداخته است.

پاسخ تنبیهی به متجاوز راهکاری برای توقف جنایت و تجاوزگری است.

از ارتقای سطح روابط دو کشور استقبال می‌کنیم

کِر استارمر:

انگلیس آماده گسترش روابط با ایران است.

09:41 | کنعانی سخنگوی وزارت خارجه: در واکنش به بیانیه سه کشور اروپایی: در استفاده از حقوق شناخته خود از کسی اجازه نمی‌گیریم

بیانیه سران سه کشور اروپایی در حالی منتشر شده که در اثر بی تفاوتی کشورهای حامی رژیم اسرائيل، ارتکاب انواع جنایات بین‌المللی از جمله نسل‌کُشی و جنایات جنگی علیه ملت فلسطین استمرار دارد.

بیانیه سه کشور یاد شده، بدون هیچ اعتراضی به جنایات بین‌المللی رژیم صهیونیستی، به صورت وقیحانه‌ای از ایران برای عدم اقدام تنببهی و بازدارنده علیه رژیم متجاوز به حاکمیت و تمامیت سرزمینی خویش، درخواست می‌کند.

چنین درخواست‌هایی فاقد منطق سیاسی، مغایر کامل با اصول و قواعد حقوق بین‌الملل و مطالبه‌ای زیاده خواهانه است و به منزله حمایت علنی و عملی از منشاء جنایات بین‌المللی و تروریسم در منطقه و تشویق و پاداش به آمران و عاملان ارتکاب نسل‌کُشی، جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و تروریسم به شمار می‌رود.

صدراعظم آلمان، رئیس‎جمهور فرانسه و نخست‎وزیر انگلیس بدون اشاره به اسرائیل به عنوان ریشه اصلی تنش‎ها در منطقه، از ایران و متحدانش خواسته بودند از تنش خودداری کند.

09:23 | تعرضِ صبحِ امروزِ شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و رقص و پایکوبی در محوطه آن

1

09:10 | صبح امروز؛ حمله مقاومت لبنان به پایگاه نظامی صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی

1

08:55 | حادثه امنیتی جدید در آب‌های یمن

07:25 | تظاهرکنندگان در توکیو پایتخت ژاپن خواستار توقف نسل‌کشی در غزه شدند

1

پربیننده ترین خبرها