در مراسم بزرگداشت شهید هنیه؛

باقری: رژیم صهیونیستی امتداد سیاست آمریکا و غرب در منطقه است

باقری: رژیم صهیونیستی امتداد سیاست آمریکا و غرب در منطقه است
سه شنبه 23 مرداد 1403 - 15:47

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: رژیم صهیونیستی یک موجودیت مستقل نیست بلکه یک غده سرطانی در منطقه است که امتداد سیاست آمریکا و غرب در منطقه به حساب می‌آید.

العالم - ایران

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم بزرگداشت شهید مجاهد اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش حماس اظهارداشت: امروز باتوجه به شکست قطعی رژیم صهیونیستی در مبارزه با اراده و مقاومت مردم لبنان در جنگ ۳۳ روزه، روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده است و این پیامی دارد که نشان می‌دهد مقاومت اسلامی هنوز زنده است.

وی گفت: مقاومت اسلامی با خون‌های پاک زیادی که ریخته شده ابعاد بیشتری پیدا می‌کند. از دست دادن شخصیت‌های بزرگی چون شهید هنیه خسارت بزرگی است اما نکته مهم این است که خون پاک این شهید منجر شده رسالت مقاومت اسلامی و آرمان فلسطین بیش از گذشته در فلسطین و جهان مستحکم تر شود.

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: ملت‌های منطقه و دنیا هشت دهه است که با پدیده‌ای آکنده از شرارت و جنایت در فلسطین مواجه هستند و موجب اشغال سرزمین فلسطین شده است و آنهایی را که در این سرزمین حضور دارند را با شدیدترین جنایت ها و تجاوزات مواجه کردند.

باقری بیان کرد: شاید اگر بخواهند دائره المعارف شرارت، تجاوز و جنایت را تهیه کنند به تاریخ و کارنامه اقدامات این رژیم منحوس مراجعه کنند کافی باشد. ملت فلسطین با جان خودش در برابر این رژیم مواجه شده است ولی غرب با همه توان علی رغم ادعای حمایت از حقوق بشری خودش از این رژیم حمایت کرده است.

دیپلمات ارشد کشورمان گفت: رژیم صهیونیستی یک موجودیت مستقل نیست بلکه یک غده سرطانی در منطقه است که امتداد سیاست آمریکا و غرب در منطقه به حساب می‌آید. آنها در یک منطقه که کشورهای اسلامی حاضر هستند می‌خواهند یک هسته ناپاکی را قرار دهند و میان کشورهای اسلامی تنش، اختلاف و جنگ ایجاد کنند و بر همین اساس غرب با همه توان خود تمام قد از این رژیم حمایت کرده است.

وی افزود: حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی برای غرب یک اساس و اصل است و باقی سیاست‌های آنها بر همین رویکرد تنظیم می‌شود.

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: اینکه قانونی در آمریکا تصویب می‌شود که آمریکا اجازه ندارد به کشوری در منطقه ما تسلیحاتی بدهد که منجر به برتری آن کشور بر رژیم صهیونیستی شود، نشان از اهمیت این رژیم برای آمریکا و غرب دارد. صهیونسیت‌ها در این ۱۰ ماه هیچ هدف نظامی را مورد اصابت قرار ندادند در صورتی که تسلیحات آنها از امریکا ارسال می‌شد.

باقری بیان کرد: در غزه فقط مدرسه، بیمارستان، مجتمع‌های مسکونی و .. وجود دارد و هدف رژیم صهیونیستی هم اینها بوده و آخرینش هم هدف قرار دادن مدرسه‌ای مورد حمایت سازمان ملل بود که با سلاح‌های پیشرفته حمله می‌کند و نه تنها آنها را می‌کشد که آنها را قطعه قطعه می‌کند و هیچ یک از کشورهای غربی که ادعای حمایت از حقوق بشر دارند اعتراضی هم نداشتند.

وی ادامه داد: مقاومت در فلسطین ایستادگی در برابر جبهه زورگویی در تمام جهان و مقاومت در برابر تجازوگری است که غربی‌ها آن را تقویت و پشتیبانی می‌کنند، بنابراین مقاومت فلسطین، مقاومت در تمام جهان را نمایندگی می‌کند.

پربیننده ترین خبرها