وزیر سابق دادگستری فلسطین در گفتگو با العالم:

جنایت اشغالگران در مدرسه "التابعین" باید در دادگاه کیفری بین المللی مورد بررسی قرار گیرد

سه شنبه 23 مرداد 1403 - 20:22

"محمد شلالده" وزیر سابق دادگستری فلسطین در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم گفت: قتل عام در مدرسه "التابعین" غزه، جنایت نسل کشی علیه مردم فلسطین تلقی می شود و از ویژگی های آن توحش و بربریت در سایه ی جنگی وحشیانه و تهاجمی است که به طور رسمی توسط اشغالگران صهیونیست علیه مردم فلسطین اعمال شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

شلالده افزود: اشغالگران حق قانونی اعلام جنگ علیه مردم و سرزمین اشغالی را ندارند و آنچه در مدرسه "التابعین" رخ داد مسئولیت کیفری بین المللی و فردی برای "اسرائیل" بدنبال دارد.

به اعتقاد وی، این بدان معناست که "اسرائیل" و ارتش اشغالگر که عاری از اخلاق و آداب بین المللی است، به هیچ یک از موازین بین المللی و قانون حقوق بشری پایبند نبوده، و بین رزمنده و جمعیت غیر نظامی تمایزی قائل نمی شود به اصل نسبت و تناسب در بمباران، کشتار و نسل کشی هیچ التزامی ندارد.

محمد شلالده وزیر سابق دادگستری فلسطین با توجه به مستند شدن این پرونده توسط سازمان های حقوق بشری و نهادهای دولتی، تأکید کرد "این اقدام ارتش صهیونیستی نقض آشکار اصول و قواعد انسانی و قوانین بین المللی و حقوق بشر ی است وباید به پرونده های ثبت شده در دادگاه کیفری بین المللی اضافه شود.

شلالده ادامه داد: تا زمانی که کسانی که آمران وعاملان این جنایت اعم از نخست وزیر و رئیس ستاد ارتش صهیونیستی تحت پیگرد قرار نگیرند، ما همچنان منتظر دستور کریم خان، دادستان عمومی فلسطین در صدور حکم بازداشت این جانیان که بدون هیچ گونه تمایزی بین مردم غیرنظامی و نظامی و بین اهداف نظامی و غیرنظامی، مردم فلسطین را به خاک وخون کشیده اند، هستیم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها