محمود عباس:‌ غزه بخش اصلی از کشور واحد فلسطینی است

محمود عباس:‌ غزه بخش اصلی از کشور واحد فلسطینی است
پنج‌شنبه 25 مرداد 1403 - 16:18

محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان، امروز پنجشنبه در پارلمان ترکیه در آنکارا، پایتخت این کشور سخنرانی کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، با اشاره به اینکه "اسرائیل" در جنگی نابرابر در حال نابودی مردم فلسطین است، تاکید کرد "هدف واقعی این جنگ، ریشه کن کردن فلسطینیان از سرزمینشان است".

وی در سخنرانی خود در پارلمان ترکیه افزود: "ما از سکوت جامعه جهانی در قبال کشتارهای روزانه اشغالگران در مراکز پناهجویی شگفت زده ایم" و برای ما جای پرسش است که چگونه جامعه بین‌المللی می‌تواند در مقابل این همه کشتار و قتل عام روزانه اشغالگران اسرائیلی سکوت کند ؟

رئیس تشکیلات خودگردان اظهار داشت: "غزه جزء لاینفک دولت واحد فلسطین است و هیچ دولتی بدون غزه و مردم غزه وجود ندارد و مردم نه فقط در دفاع از تمامیت فلسطین؛ بلکه در مقابل جاه طلبی های صهیونیستی با مقاومت واستواری بی مثال خود ایستادگی خواهد کرد".

وی تصریح کرد: "بیت المقدس برای شما و ما خط قرمز است و هیچ یک از ما نباید ذره ای از خاک فلسطین یا سنگی از بیت المقدس را از دست بدهیم.

عباس با تأکید بر اینکه "مردم فلسطین با همه اجزا، احزاب و گروههایش حضور اشغالگران اسرائیلی را حتی در یک وجب از خاک غزه و کرانه باختری نپذیرفته و نخواهند پذیرفت" و "دولت فلسطینی صلاحیت رسیدگی به آن را نوار غزه و کرانه باختری دارد.

رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد " تصمیم دارد به همراه همه اعضای رهبری فلسطین به نوار غزه برود و از شورای امنیت خواسته تا دسترسی و وصول آنها به نوار غزه را تضمین کند و همچنین از همه خواسته است تا "برای توقف تخلفات شنیع علیه اسرای فلسطینی و آزادی آنها اقدام کنند."

اما در خصوص جنایات اشغالگر صهیونیستی ، "محمود عباس"با تاکید بر اینکه قاتلان و جنایتکاران جنگی به خاطر جنایاتی که مرتکب شده اند از مجازات در امان نخواهند ماند، گفت: "جامعه جهانی چگونه می تواند در قبال کشتارهای روزانه اشغالگران سکوت کند؟!.. ما تا زمانی که به وحدت ملی نرسیم آرام نخواهیم نشست و وحدت ملی کوتاه ترین راه برای رسیدن به پیروزی است و بر پایبندی به حقوق مشروع ملی خود هر چقدر هم که طول بکشد پایبند خواهیم ماند.

این رهبر دولت خودگردان فلسطین همچنین با تأکید بر اینکه " تا زمانی که برای مسئله فلسطین راه‌حلی پیدا نشود، ثباتی در کل منطقه وجودنخواهد داشت"، اظهار داشت:

"شورای امنیت تاکنون 80 قطعنامه در رابطه با موضوع فلسطین صادر کرده و هیچ‌یک از آنها به خاطر وتوی آمریکا اجرایی نشده است... هدف واقعی "اسرائیل" از جنگ نابودی غزه، کرانه باختری و بیت المقدس و حذف حضور فلسطینی ها از این سرزمین آبا واجدادی ماست.

او در ادامه سخنان خود از اجماع بین‌المللی در مخالفت با طرح‌های "اسرائیل" در سرزمین فلسطین علی الخصوص مواضع مصر و اردن در رد کوچ اجباری ساکنان فلسطینی این خطه از خاک خود، قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: تعداد کشورهایی که فلسطین را به رسمیت می‌شناسند از تعداد کشورهایی که "اسرائیل" را به رسمیت می‌شناسند بیشتر است بنابراین قاتلان و جنایتکاران جنگی از مجازات در امان نخواهند ماند و ما به مبارزه خود برای تحقق عدالت در فلسطین ادامه خواهیم داد".

شایان ذکرست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بعدازظهر امروز پنجشنبه به دعوت نعمان "کورتلموش" رئیس پارلمان ترکیه در نشست مجمع عمومی آن و با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور در آنکارا پایتخت ترکیه شرکت کرد.

گفتنی است محمود عباس دیروز چهارشنبه یک روز پس از دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو وارد ترکیه شده و با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور در مورد جنگ جاری "اسرائیل" بر علیه نوار غزه گفت‌وگو کرده بود.

بنابر اعلام دفتر ارتباطات رئیس‌جمهور ترکیه در سکوی "X"، محمود عباس و رجب طیب اردوغان، در میان موضوعات دیگر درباره "اقدامات لازم برای برقراری آتش بس دائمی" در غزه را مورد بحث وگفتگو قرار دادند.

براساس بیانیه ی این دفتر، پس از این گفتگوی دو جانبه، "اسرائیل" به ارتکاب قتل عام وکشتار دسته جمعی در غزه متهم شد.

پربیننده ترین خبرها