جنگ غزه وارد روز ۳۱۵ ام شد؛ شهادت ۴۰۰۰۵ فلسطینی

جنگ غزه وارد روز ۳۱۵ ام شد؛ شهادت ۴۰۰۰۵ فلسطینی
جمعه 26 مرداد 1403 - 08:41

جنگ، جنایات و نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف باریکه غزه وارد روز ۳۱۵ ام شد.

العالم - فلسطین اشغالی

از طرفی اعلام شده است مذاکرات آتش‌بس دوحه به امید رفع موانع موجود و رسیدن به توافق امروز (جمعه) آغاز می‌شود. آمار شهدا به 40 هزار و 5 نفر رسیده است. رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته، 3 جنایت فجیع مرتکب شده است که در نتیجه آن شماری از شهروندان به شهادت رسیدند که 40 تن از آنها به بیمارستان‌ها منتقل شدند و 107 نفر نیز مجروح شدند.

چند روز پس از اعلام خبر هلاکت یکی از اسرای رژیم اشغالگر به دست نگهبان زندان، "ابو عبیده" سخنگوی گردان قسام دیروز پنج‌شنبه گفت نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که نگهبان زندان، پس ار دریافت خبر شهادت کودکانش در حملات هوایی رژیم اشغالکر، خودسرانه و بنابر انگیزه انتقام‌جویانه و بر خلاف دستور به اسیر اسرائیلی تیراندازی کرده است.

ابو عبیده در بیانیه تلگرامی خاطرنشان کرد که "این حادثه بر خلاف اصول اخلاقی و آموزه‌های دینی ما در رفتار با اسراست و پس از این اتفاق دستورات سخت‌گیرانه‌تری صادر خواهد شد".

در خصوص مذاکرات آتش‌بس "ماجد بن محمد الانصاری" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که رایزنی طرف‌های میانجی‌گر برای پایان دادن به جنگ غزه – که دیروز در دوحه برگزار شد – هنوز ادامه دارد و روز جمعه از سر گرفته خواهد شد. وی تأکید کرد میانجی‌ها عزم خود را برای به نتیجه رساندن مذاکرات و تحقق آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا و افزایش ورود کمک های بشردوستانه به غزه جزم کرده‌‎اند.

این در حالی است که حماس اعلام کرده است که توافق آتش‌بس در غزه باید ضرورت خروج کامل نظامیان صهیونیستی از غزه را هم شامل شود.

لحظه به لحظه با 315 مین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری:

19:09 | حملات پهپادی نیروهای مقاومت اسلامی لبنان به پادگان صهیونیست‌ها در جولان اشغالی

پهپاد

فیلمی که در شبکه های اجتماعی از منطقه شمالی جولان اشغالی منتشر شده نشان می دهد ستون دود ناشی از انفجار پهپادهای انتحاری که از لبنان برخاسته اند به آسمان بلند شده است

18:26 | وحشت ساکنان شهر بندری حیفا از موشک‌های حزب‌الله

"دووی سانی"یکی از ساکنان شهر بندری حیفا در فلسطین اشغالی است که در نزدیکی مخازن بزرگ سوخت، زندگی می‌کند. سال‌ها است که بوی سوخت از این مخازن برای او و همسایگان آزاردهنده بود. با این حال، پس از آن که حزب‌الله اعلام کرد که این تاسیسات یکی از اهداف بالقوه آن‌ها در درگیری است، وضعیت نگران‌کننده‌تر شده است.

جزئیات بیشتر

17:29 | سازمان ملل خواستار 7 روز آتش‌بس در غزه شد

همزمان با ادامه مذاکرات آتش‌بس در دوحه، سازمان ملل متحد خواستار توقف درگیری‌ها به مدت هفت روزه در غزه برای واکسیناسیون بیش از 640 هزار کودک فلسطینی در برابر فلج اطفال شد.

جزئیات بیشتر

16:59 | راهپیمایی گسترده در صعده یمن در حمایت از غزه

راهپیمایی گسترده مردمی در شهر صعده در یمن در حمایت از فلسطین برگزار شد.

16:44 | حمله پهپادی القسام به نیروهای کماندوی اسرائیلی +فیلم

کماندو
گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس،صبح امروز ، صحنه‌هایی از هدف قرار دادن ساختمانی که در آن نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در شرق خان یونس در جنوب باریکه غزه سنگر گرفته بودند منتشرکرد.

16:38 | نظامیان ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت‌های خود علیه مردم غزه، مناطق مختلفی در شمال خان یونس را هدف قرار داد

نظ صهیون

16:20 | وضعیت هولناک اسیران فلسطینی از زبان پزشک نظامی صهیونیست

یک پزشک صهیونیست که پیشتر در زندان صحرایی و بسیار بدنام "سدی تیمان" مشغول به کار بوده در شهادت‌نامه خود از تجربه‌اش در این بازداشتگاه نوشته و روزنامه هاآرتس نیز امروز جمعه آن را منتشر کرده است: در زمستان گذشته به مرکز درمانی سدی تیمان رفتم. در یکی از چادرهای این درمانگاه حداکثر ۲۰ بیمار بود که همگی به تخت‌های فولادی بسیار قدیمی بسته شده بودند. همگی آنها در حالی‌که چشم‌های‌شان بسته بود هشیار بودند.

جزئیات بیشتر

15:52 | عبدالسلام، پسر شهید هنیه: موشک، تلفن همراه پدرم را ردیابی کرده بود

این موشک هدایت‌شونده از طریق دنبال‌کردن تلفن همراهی که در اتاق پدرم و در نزدیکی سر او قرار داشت، هدایت شد.
پدرم در آن روز، مدام از تلفن خود تماس می‌گرفت و تا ساعت ۲۲.۱۵ آن شب، از آن استفاده می‌کرد.

14:13 | شهادت یکی دیگر از رزمندگان حزب الله لبنان

حزب الله لبنان اعلام کرد که إبراهيم شوقي سلامة ملقب به "علاء" از اهالی شهرک بلیدا واقع در جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

13:42 | حمله پهپادی به یک خودرو در جنوب لبنان

پهپادی

شبکه خبری الجزیره از حمله پمپادی رژیم صهیونیستی به یک دستگاه خودرو در منطقه القاسمیه صور لبنان واقع در جنوب این کشور خبر داد.

جزئیات بیشتری از این خبر گزارش نشده است.

12:41 | اوضاع وحشتناک بیماری‌های عفونی در غزه

غزه

خبرنگار شبکه CNN در گفتگو با شبکه الجزیره: بیماری‌های پوستی بیداد می‌کنند، شاهد تصاویر وحشتناکی از کودکانی بودیم که با عفونت‌های پوستیِ تاول مانند پوشیده شده بودند و حتی پزشکان هم نمی‌دانند که دقیقا چیست.

11:41 | حمله پهپادی قسام به صهیونیست‌ها

قسام

گردان‌های قسام نیروهای اشغالگر صهیونیستی را در داخل ساختمانی در خان یونس، جنوب باریکه غزه هدف قرار داد.

10:01 | شهادت 20 فلسطینی در حملات بامداد امروز به خان یونس

منابع پزشکی اعلام کردند بر اثر حملات بامداد امروز ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌های فلسطینیان در شهر خان یونس در جنوب غزه 20 فلسطینی شهید و شمار زیادی هم مجروح شدند.

08:16 | شهادت 7 فلسطینی بر اثر بمباران خانه‌ای در غزه

ارتش اشغالگر صهیونیستی بامداد امروز جمعه خانه‌ای را در محله الدرج در شهر غزه بمباران کرد.

منابع پزشکی اعلام کردند در این حمله 7 فلسطینی به شهادت رسیده و شماری هم زخمی شدند.

08:06 | تلاش خانواده فلسطینی برای فرار از بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

بمب

07:16 | حماس: هرگونه توافق آتش‌بس باید شامل خروج کامل نیروهای اشغالگر از غزه باشد

حسام بدران، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس

حماس به مذاکرات جاری در دوحه در مورد آتش‌بس و مبادله اسرا از منظر استراتژیک با هدف پایان دادن به جنگ و تجاوز علیه غزه می‌نگرد.

حماس بر این باور است که هرگونه مذاکره باید بر اساس برنامه‌ای روشن برای اجرای آنچه قبلاً بر سر آن توافق شده بود، انجام گیرد.

پربیننده ترین خبرها