هزینه‌ جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی چقدر است؟

هزینه‌ جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی چقدر است؟
جمعه 26 مرداد 1403 - 13:35

کارشناس اقتصادی صهیونیست خسارت‌های ناشی از جنگ غزه برای اقتصاد این رژیم را بیش از 67.3 میلیارد دلار برآورد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

"راکیویت روسک آمیناژ" مدیر عامل سابق بانک "لیومی" به کانال 12 تلوزیون رژیم صهیونیستی گفت: "این جنگ تا کنون بیش از 250 میلیارد شیکل برابر با 67.3 میلیارد دلار هزینه بر اقتصاد اسرائیل تحمیل کرده است".

وی افزود: "کسری بودجه بسیار بیشتر از این است. افرادی هستند که به ناچار خانه‌های خود را ترک کرده‌اند. بسیاری از افراد هم مجروح شده‌اند و بسیاری نیازمندی‌های اقتصادی هستند که جزء هزینه‌های جنگ محسوب نمی‌شوند."

در همین راستا پرفسور "یعقوب فرنک" برنده جایزه اقتصادی اسرائیل و رئیس سابق بانک این رژیم گفت: "سال 2023 بدون کسری شروع شد اما از آن زمان به بعد، اوضاع رو به وخامت گذاشت و در اواخر ژوئیه گذشته کسری بودجه به 8.1 درصد برابر با حدود 155 میلیارد شیکل رسید".

کانال 12 تلوزیون رژیم صهیونیستی می‌گوید: "بازارهای بین‌المللی بیش از این قادر به تحمل اوضاع اسرائیل نیستند. رتبه اسرائیل در اعتبار سنجی بین‌المللی تنزل کرده است و این اوضاع از ابتدای جنگ کاملا مشهود است".

بحران اقتصادی در فلسطین اشغالی درحالی است که با گذشت بیش از 10 ماه از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، اقدامات رژیم اشغالگر فقط به کشتار بیش از 40 هزار فلسطینی انجامیده است و حتی به اذعان رسانه‌های صهیونیستی، جنگ غزه، "خونین‌ترین" جنگ قرن نام گرفته است.

پربیننده ترین خبرها