ترامپ: به این فکر می‌کنم که چگونه می‌توان مساحت "اسرائیل" را گسترش داد!

ترامپ: به این فکر می‌کنم که چگونه می‌توان مساحت
جمعه 26 مرداد 1403 - 14:57

ترامپ به عنوان یکی از سرسخت‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی، کم‌وسعت بودن مساحت فلسطین اشغالی را یکی از دغدغه‌های همیشگی خود عنوان کرده است.

العالم – آمریکا

کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی بخشی از اظهارات "دونالد ترامپ" نامزد حزب جمهوری‌خواه درانتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا را بازنشر داده که گفته است: "مساحت جغرافیایی اسرائیل روی نقشه کوچک به نظر می‌رسد و من همیشه به این فکر کرده‌ام که چگونه می‌توانم آن را گسترش دهم".

در حالی‌که وزارت امور خارجه آمریکا، روز گذشته با بیان این که گسترش شهرک‌های صهیونیستی به نفع امنیت این رژیم نیست، تاکید کرد که ساخت وساز و تغییر وضعیت کنونی در محوطه مسجد الاقصی و همچنین گسترش شهرک‌های صهیونیستی باعث ناامنی و بی‌ثباتی بیشتر در منطقه می‌شود.

دونالد ترامپ همواره در جریان کارزار انتخاباتی‌اش، خود را پرچمدار مبارزه با یهودی‌ستیزی خوانده و از "جو بایدن" رئیس جمهور و "کامالا هریس" معاون او، که بارها خواستار آتش‌بس در غزه شده‌اند شدیدا انتقاد کرد.

ترامپ با بیان اینکه هریس، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید بر ضرورت برقراری آتش‌بس در غزه تلاش می‌کند تا دست "اسرائیل" را از پشت ببندد و آن را در عرصه سیاست ناتوان نشان دهد، خاطرنشان کرد که توقف جنگ در غزه به حماس فرصت می‌دهد تا صفوف مبارزان خود را مجدداً تأمین و راه‌اندازی کند و خود را برای آغاز حمله جدیدی ساماندهی کند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا حامیان فلسطینی‌ها را که خواستار پایان دادن به حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی هستند، "اوباش حامیان حماس" معرفی و تهدید کرده است در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا، آنها را دستگیر و از کشور اخراج خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها