در گفت‌وگو با العالم مطرح شد:

موضع عالم برجسته فلسطینی نسبت به پاسخ ایران به ترور شهید هنیه

جمعه 26 مرداد 1403 - 21:24

یک عضو هیئت ارشاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه بعد از ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس، رژیم صهیونیستی در ترس و وحشت به‌سر می‌برد، بر حق ایران در پاسخ به تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به سرزمینش تأکید کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

"شیخ محمد قدوره" در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم بیان داشت که آنچه در غزه اتفاق می‌افتد بخشی از توطئه بلندمدت نابودی ملت فلسطین است، اما این مردم به فداکاری و مبارزه در راه آزادی و عزت خود عادت دارند.

شیخ قدوره ضمن تاکید بر اهمیت تشکیل دولت مستقل فلسطین و زوال رژیم صهیونیستی، انقلاب اسلامی ایران علیه رژیم شاهنشاهی را مثال این امر دانست که به دست امام خمینی (ره) شکل گرفت.

ایشان همچنین به تفاوت مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی در نحوه استقبال از قربانیان‌شان اشاره کرد که بیانگر روحیه و استواری بالای مردم فلسطین است.

شیخ قدوره ضمن تاکید بر اهمیت محور مقاومت شامل ایران، عراق، یمن، سوریه و لبنان در حمایت از مردم فلسطین در مبارزه‌شان علیه رژیم صهیونیستی، بیان داشت که مردم فلسطین به مذاکرات یا عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی تکیه نمی‌کنند بلکه تنها راه برای آزادی اراضی فلسطین را مقاومت مسلحانه می‌دانند.

این عضو هیئت ارشاد اسلامی فلسطین اشاره کرد که رژیم صهیونیستی بخصوص پس از ترور شهید "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی حماس-در تهران- در حالتی از وحشت و سردرگمی به سر می‌برد. او بر حق ایران در پاسخ به این تجاوز آشکار در حریم خود تاکید کرد و گفت که مردم فلسطین در مقاومت خود تا آزادی کامل سرزمینشان با همراهی محور مقاومت ثابت قدم خواهند بود.

خلاصه مهم‌ترین اظهارات شیخ قدوره:

آنچه در غزه اتفاق می‌افتد توطئه ای برای کشتار و از بین بردن مردم فلسطین است که ریشه‌های آن به پیش از سال ۱۹۴۸ بازمی‌گردد.

فداکاری برای آزادی...درس‌هایی از انقلاب ایران

شیخ قدوره گفت: در انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، مردم ایران در یک روز بیش از 15 هزار شهید دادند که به دست شاه جلاد به شهادت رسیدند، لذا ملتی که می‌خواهد آزادی به دست آورد، سرزمین خود را آزاد نموده و عزتمندانه زندگی کند، باید قربانی بدهد.


ضرورت تشکیل کشور مستقل فلسطین
وی با تاکید بر ضرورت تشکیل کشور مستقل فلسطین، گفت که نابودی رژیم صهیونیستی در فلسطین به گفته امام راحل حتمی است.

استقبال از شهدا...تفاوت فلسطینیها و رژیم اشغالگر
شیخ قدوره به تفاوت مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: مردم فلسطین از شهدای خود را با گل و شعار استقبال می‌کنند اما رژیم صهیونیستی که از درون شکست خورده با فریاد، زاری و گریه از کشته‌هایش استقبال می‌کند.
پایداری غزه دلیلی بر تعهداتش به حقوقش است
وی افزود: پایداری ده ماهه اهالی غزه و دفاع از سرزمینش از طریق شلیک راکت و گلوله نشانه پایبندی این مردم به حقوق شان است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی به خون فلسطینیان تشنه است، بنابراین زیربنای زندگی در غزه اعم از بیمارستان‌ها، عبادتگاه ها و موسسات را نابود کرده است.

عشق به زندگی.. فلسطینی‌ها تروریست نیستند
شیخ قدوره توضیح داد که مردم فلسطین جنگ را دوست ندارند بلکه به خاطر تامین امنیت سرزمینشان می‌جنگند، این مردم زندگی را دوست دارند و آنطور که تبلیغ می‌شود تروریست نیستند، بلکه تروریست کسی است که مردم فلسطین و کسانی را که از آنها دفاع می‌کنند و در کنار آنها می‌ایستند را به قتل می رساند.

محور مقاومت... تکیه‌گاه فلسطینی
وی با افتخار به محور مقاومت گفت که مردم فلسطین در مسیر مبارزه خود با رژیم صهیونیستی، به محور مقاومت شامل ایران، عراق، یمن، سوریه، لبنان و فلسطین متکی هستند.

پیامدهای ترور اسماعیل هنیه
شیخ قدوره خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به رغم گذشت دو هفته از ترور اسماعیل هنیه از ترس پاسخ ایران، یمن یا عراق در وحشت به سر می‌برد چرا که واکنش ایران به ترور هنیه نوعی حمایت از مردم فلسطین است.

نه مذاکره و نه عادی‌سازی

وی گفت: مردم فلسطین به مقاومت و ایستادگی خود در برابر رژیم صهیونیستی تا نابودی آن ادامه خواهد داد، این در حالی است که آمریکا برای حفظ منافع خود در منطقه به این رژیم دل خوش کرده است، اما مردم فلسطین بعد از طوفان الاقصی، دیگر به مذاکره یا عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی دل نمی‌بندند بلکه فقط به مقاومت به عنوان تنها راه آزادی فلسطین متکی هستند.

پربیننده ترین خبرها