بازتاب گسترده فیلم "عماد 4" در رسانه‌های رژیم صهیونیستی + ویدیو

يکشنبه 28 مرداد 1403 - 11:04

انتشار فیلم "عماد 4" توسط مقاومت لبنان، بارتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عبری به همراه داشت و کارشناسان "اسرائیلی" بر این باورند که حمله پیشگیرانه‌ای که کابینه رژیم اشغالگر درباره آن صحبت می‌کند، هیچ ثمری نخواهد داشت.

العالم - لبنان

بازتاب انتشار فیلم "عماد 4" توسط مقاومت لبنان در رسانه‌های رژیم صهیونیستی بیانگر دریافت پیام روشن حزب‌الله توسط اسرائیلی‌ها و مقامات امنیتی و سیاسی این رژیم است.

رسانه‌های "اسرائیلی" به طور مفصل به تحلیل فیلم منتشرشده پرداختند؛ روزنامه "اسرائیل هیوم" مقاله‌ای را با عنوان: "کامیونهای حامل موشک و جنگنده همراه با موتورسیکلت در تونل‌های عریض حزب‌الله لبنان" منتشر کرد.

در همین راستا، تیتر مقاله "یدیعوت آحارونوت" نیز"پایگاههای مبارزان، کارخانه‌های اسلحه‌سازی و مخفیگاههای زیرزمینی"، عنوان مقاله وب‌سایت "والا"، "رونمایی حزب‌الله از سلاح‌های جدیدی که به ایلات دسترسی دارد" عنوان مقاله وب‌سایت "۰۴۰۴" هم "انتشار ویدئو هشدار غیرعادی توسط حزب‌الله" بود.

انس ابو عرقوب، کارشناس مسائل فلسطین اشغالی در این زمینه به شبکه العالم گفت که بر اساس اعتراف نظریه پردازان ارشد جنگ در "اسرائیل"، حزب‌الله با ایجاد جنگ روانی مؤثر، اسرائیلی‌ها را در وضعیتی بسیار وحشت‌بار قرار داده که در وضعیت امور کلان اقتصادی کاملا منعکس شده است.

ناظران نظامی تاکید کردند که پیام حزب‌الله با انتشار فیلم "عماد 4" این است که با توانایی‌های خود قادر به پاسخگویی در زمان مناسب است و می‌تواند هر حمله‌ای در آینده را خنثی کند. ناظران، این امر را هشدار مقاومت لبنان نسبت به جنگی که کابینه رژیم اشغالگر آن را حمله پیشگیرانه می‌نامد، قلمداد کردند.

نکته مهم در این‌باره عدم پاسخ رسمی از سوی نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی بود. کارشناسان در تل‌آویو معتقدند پیام‌های صریح حزب‌الله برای اسرائیلی‌ها همه را وادار می‌کند تا در مرحله بعدی صبور باشند.

مهمترین نکته این است که مقامات اسرائیلی بفهمند که اگر جنگ منطقه‌‎ای شروع شود، برتری در آن برای اشغالگران اسرائیلی حتمی نیست و ورود به اوضاع فاجعه‌بار برای تل‌آویو، اجتناب ناپذیر نخواهد بود.

مقاومت لبنان از سال 2006 تاکنون هر بار در میدان ثابت کرده است که قدرت بازدارندگی از آن حزب‌الله است و نه طرف مقابل!

پربیننده ترین خبرها