گزارش العالم از تظاهرات برای اعمال فشار بر نتانیاهو برای انعقاد معامله تبادل اسرا

يکشنبه 28 مرداد 1403 - 11:48

هزاران اسرائیلی با شرکت در یک تظاهرات اعتراضی گسترده در چندین منطقه، از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستند تا برای آزادی اسرای این رژیم در غزه توافق کند.

العالم فلسطین اشغالی

گسترده‌ترین تظاهرات با بیشترین جمعیت، در نزدیکی ساختمان دولتی در تل‌آویو برگزار شد و تظاهرکنندگان شعارهایی علیه نتانیاهو و کابینه او سر دادند و شمار زیادی، پوسترهایی با تصاویر زندانیان در باریکه غزه در دست داشتند.

این تظاهرات ماه‌هاست که هر هفته با شعار "الان و نه فردا " برگزار می‌شود ، اما این شعار به قول کسانی که هفته هاست تظاهرات می‌کنند به گوش بنیامین نتانیاهو نرسید.

تظاهرات این هفته را تظاهرات سرنوشت‌ساز نامیدند زیرا چه از طریق آتش‌بس و مبادله و چه از طریق تشدید تنش منطقه‌ای، برای معامله مبادله تعیین‌کننده است،

گفتنی است خانواده‌های زندانیان با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی، بنیامین نتانیاهو را مسئول دانستند و گفتند وی موانعی برای تکمیل معامله ایجاد می‌کند.

این خانواده‌ها در بیانیه‌ای و در یک کنفرانس مطبوعاتی در تل آویو، اعلام کردند افزون بر فرماندهان ارتش، واشنگتن، رهبران اپوزیسیون "اسرائیل" و بخش بزرگی از اسرائیلی‌ها با تکمیل این معامله موافق هستند، اما برخی از رهبران تندرو - همان‌طور که خود اذعان دارند - با این توافق مخالف هستند از این رو خواهان عدم بازگشت گروه مذاکره‌کنندگان از واشنگتن یا دوحه شدند تا معامله منعقد شود.

این تظاهرات که بزرگترین تظاهرات بود،علاوه بر تل‌آویو، در حیفا و چندین شهر دیگر، برای تحت فشار قرار دادن بنیامین نتانیاهو برای تکمیل توافق انجام شده است.

پربیننده ترین خبرها