بازگشایی مرزهای کره شمالی به روی گردشگران خارجی

بازگشایی مرزهای کره شمالی به روی گردشگران خارجی
يکشنبه 28 مرداد 1403 - 12:35

شرکت‌های فعال در زمینه گردشگری اعلام کردند کره شمالی قصد دارد گردشگری بین‌المللی به شهر سامجیون در شمال شرقی خود را از ماه دسامبر و احتمالاً بقیه کشور از سر بگیرد.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری رویترز،شرکت گردشگری «کوریو تورز» مستقر در پکن روز چهارشنبه اعلام کرد که در این باره تأییدیه‌ای از شریک محلی خود دریافت کرده است مبنی بر اینکه گردشگری به سامجیون و احتمالاً بقیه کشور به طور رسمی در دسامبر ۲۰۲۴ از سر گرفته خواهد شد.

شهر سامجیون در مرز چین قرار دارد و نزدیکترین شهر به بلندترین قله شبه‌جزیره کره در «کوه پکتو» محسوب می‌شود؛ یک کوه آتشفشانی با اهمیت تاریخی و اسطوره‌ای برای هر دو کشور کره شمالی و جنوبی به عنوان «مهد مردم کره».

کره شمالی از سال گذشته پروازهای بین المللی در داخل و خارج این کشور را از سر گرفته است. در ماه فوریه هم گروهی از گردشگران روسی به کره شمالی سفر کردند.

مرزهای کره شمالی از سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری کرونا، به روی گردشگران بین المللی بسته شد.

دولت کره شمالی همچنین قصد دارد در آینده نزدیک اقدام به راه‌اندازی دفاتر گردشگری در انگلیس و آلمان کند و حتی تاسیس دفاتر گردشگری در کشورهای منطقه آمریکای لاتین و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس نیز در دستور کار دولت کره شمالی قرار دارد.

سیاست جدید دولت کره شمالی برای کسب درآمد بیشتر از محل صنعت گردشگری در شرایطی اجرایی می‌شود که مدتی قبل نیز یک مقام دولتی کره‌شمالی از ایجاد تغییر در قوانین صدور ویزای گردشگری این کشور در راستای تسهیل سفر گردشگران خبر داد. در این راستا زمان صدور ویزای گردشگری برای گردشگران کره‌ شمالی از چند هفته به یک روز تقلیل یافته و گردشگران می‎توانند آزادانه از مناطق مختلف این کشور عکس‌برداری کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها