پشت پرده سفر بلینکن به منطقه در این برهه حساس

دوشنبه 29 مرداد 1403 - 09:23

یک کارشناس سیاسی آمریکایی با ابراز بدبینی به نتیجه مذاکرات دوحه در دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه، خاطرنشان کرد که اسرائیل صرفا به منافع خودش اهمیت می‌دهد.

العالم- فلسطین اشغالی

"مارک گلن" در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: آنها فقط می‌خواهند وانمود کنند که آمریکایی‌ها در این مذاکرات حضوری فعال دارند و تحولات را رصد می‌کنند. در حالی‌که دولت واشنگتن اخیرا تسلیحاتی چندین میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی ارسال کرد که دست به جنایات در غزه و لبنان بزند.

او خاطرنشان کرد که "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا به نمایندگی از دولت واشنگتن وارد فلسطین اشغالی شد تا از اسرائیل دفاع کند و به جامعه جهانی اینگونه وانمود کند که حضور‌ آمریکا در منطقه برای حل و فصل اختلافات است.

این کارشناس آمریکایی در ادامه خاطرنشان کرد که اسرائيل شمار زیادی از فلسطینیان را به قتل می‌رساند و سپس با شروطی وارد مذاکراتی می‌شود که فلسطینیان آن را اصلا قبول ندارند. اسرائیلی‌ها به صراحت گفته‌اند که فلسطینیان هیچ توافقی را قبول نمی‌کنند و هر گونه پیشنهادی را رد می‌کنند و بر این اساس، ما از این مذاکرات عقب‌نشینی می‌کنیم و هیچ تضمینی از آمریکا در مرحله بعدی نمی‌خواهیم.

او مذاکرات دوحه را شکست‌خورده و بی‌نتیجه توصیف کرد و اظهار داشت که اسرائیل می‌خواهد تمام فلسطین را تصاحب کند و نمی‌خواهد به فلسطینیان چیزی ببخشد. آنها این سرزمین را فقط برای یهودی‌ها می‌خواهند و معتقدند این سرزمین، کشور یهودیان است.

مارک گلن خاطرنشان کرد که دولت آمریکا به رژیم اسرائیل امکانات و تمام نیازهایش از جمله میوه و سبزیجات را صادر می‌کند. حتی چند سال پیش، صهیونیست‌ها اقدام به قاچاق سلاح هسته‌ای به ایالات متحده کردند، و آمریکایی‌ها از این موضوع به خوبی آگاه هستند.

این تحلیلگر استراتژیک تأکید کرد که ملت آمریکا از ماجراجویی‌های اسرائیل در منطقه به ستوه آمده‌اند و می‌خواهند واقعیت را بدانند. در حالی‌که دولت واشنگتن حقایق را به ملت آمریکا نمی‌گوید.

پربیننده ترین خبرها