رئیس ستاد ارتش "اسرائیل" به محض دستیابی به توافق مبادله استعفا می‌دهد!

رئیس ستاد ارتش
سه شنبه 30 مرداد 1403 - 11:36

شبکه 14 رژیم صهیونیستی گزارش داد "هرتزی هالوی"، رئیس ستاد ارتش اشغالگر صهیونیستی، در جلسات غیر علنی گفته است که به محض دستیابی به توافق با مقاومت در باریکه غزه از سمت خود استعفا می‌دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

علی‌رغم ادعای برخی از منابع خبری مبنی بر حصول توافق آتش‌بس و مبادله اسرا در مذاکرات پیش رو این هفته در قاهره و ورود بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به مصر در راستای همین ادعای دستیابی به توافق، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از اولویت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر خون‌آشام این رژیم برای ادامه جنگ علیه باریکه غزه خبر داده است.

به گزارش این شبکه صهیونیستی "نتانیاهو به اعضای هیات مذاکره‌کننده این رژیم تاکید کرده که موضوع ماندن یا عقب‌نشینی ارتش "اسرائیل" از محور صلاح الدین (فیلادلفیا) در مرز جنوب نوار غزه با مصر یک موضوع سیاسی - راهبردی است و فقط خودش در این باره تصمیم‌گیری می‌کند".

این شبکه افزود: فرصت برای رسیدن مذاکرات به مرحله توافق زیاد نیست.

در همین رابطه وب سایت خبری "آکسیوس"نیز بامداد امروز سه‌شنبه از این هشدار تیم مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی به نتانیاهو درباره تعویق در پذیرش توافق آتش‌بس خبر داده و به نقل از مقام‌های صهیونیست که نامشان فاش نشده، نوشته است "نتانیاهو هشداری از سوی گالانت و تیم مذاکره‌کنندگان، درباره به تعویق انداختن توافق تا برآورده‌شدن تمام خواسته‌هایش، با این باور که تاخیر در پذیرش آن، جان گروگان‌ها را به خطر می‌اندازد و احتمال جنگ منطقه‌ای را افزایش می‌دهد، دریافت کرده است".

پیش از این روز یک‌شنبه گذشته، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" با صدور بیانیه‌ای، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را عامل شکست مذاکرات بر سر توافق آتش‌بس دانسته و اعلام کرد " نتانیاهو از طریق تعیین شرط‌های جدید، به مانع‌تراشی در مسیر توافق با هدف به شکست کشاندن تلاش میانجی‌ها و طولانی‌کردن جنگ، ادامه می‌دهد.

بنا به تصریح این جنبش " پیشنهاد جدید مطرح شده آمریکا، در دور جدید مذاکرات در قطر و مصر، فقط خواسته‌های نتانیاهو را به‌ ویژه مخالفت او با برقراری آتش بس دائم، عقب‌نشینی دائم از نوار غزه، اصرار بر اشغال محور نتساریم در مرکز نوار غزه و گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا در جنوب نوار غزه را تامین می‌کند.

حماس افزوده است: "نخست وزیر رژیم صهیونیستی شروط دیگری نیز به بندهای مربوط به مبادله اسیران اضافه و از برخی بندهای دیگر عقب‌نشینی کرده است و این اقدامات از دستیابی به توافقی برای مبادله اسیران، جلوگیری می‌کند".

جنبش حماس، در این بیانیه نتانیاهو را مسئول شکست مذاکرات و به خطر افتادن جان اسیران صهیونیست دانسته است.

پربیننده ترین خبرها