مذاکرات آتش‌بس در غزه؛ پافشاری نتانیاهو به ادامه قتل‌عام مردم و حمایت آمریکا از او

سه شنبه 30 مرداد 1403 - 20:32

به گزارش العالم، بمباران یک آپارتمان مسکونی در جنوب خان‌یونس توسط جنگنده‌های رژیم اشغالگر منجر به شهادت یک زن و مجروح شدن شماری دیگر شد.

العالم - فلسطین اشغالی

«محمد ابو عبید» خبرنگار شبکه خبری العالم در خان‌یونس گزارش داد که جنگنده‌های رژیم اشغالگر و همچنین توپخانه آن اخیرا یک آپارتمان مسکونی در منطقه بطن السمین در جنوب خان‌یونس را بمباران کردند که منجر به شهادت یک زن و مجروح شدن شماری دیگر شد. نیروهای امداد و نجات و کادر آمبولانس برای بیرون آوردن افراد باقیمانده از زیر آوار خانه تلاش فراوان کردند.

خبرنگار العالم افزود: «حمله اشغالگران به مدرسه و پناهگاه «مصطفی حافظ» منجر به قتل‌عام هولناک، شهادت 12 نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.»

ثابت العمور، تحلیلگر سیاسی فلسطینی نیز درباره این حمله وحشیانه به شبکه خبری العالم گفت: «بدون شک این جنایت و افزایش اخیر شمار قتل‌عام‌ها بر چراغ سبز واشنگتن برای تل‌آویو جهت ارتکاب این کشتارها تاکید می‌کند.»

العمور در ادامه صحبت خود سکوت جهانیان، جامعه بین المللی، حقوق بین الملل و سازمان‌های بشردوستانه در مورد این همه قربانی را به معنای چراغ سبز دانست و خاطرنشان کرد که نتانیاهو نه تنها در کنگره ایالات متحده تشویق شد بلکه هنگام برگشت بیش از 3 میلیارد دلار حمایت مالی، بمب‌های مدرن، موشک، جنگنده‌های آمریکایی و سایر ادوات جنگی برخوردار شد.

وی در پایان افزود که همزمان با این جنایت‌ها مذاکرات صلح انجام می‌دهند؛ اکنون آنها به دوحه و قاهره می روند تا نتانیاهو را قانع کنند تا مذاکراتی که معلق مانده را به سرانجام رسانند و به رژیم اشغالگر افتخار پیروزی سیاسی در باریکه غزه را اعطا کنند.

پربیننده ترین خبرها