هاآرتص:‌ نتانیاهو "ارباب مذاکرات ساختگی" است

هاآرتص:‌ نتانیاهو
شنبه 3 شهريور 1403 - 18:53

روزنامه عبری "هاآرتص" در سرمقاله خود با عنوان "نتانیاهوی اسرائیل ارباب مذاکرات دروغین است"، نوشت که گروگان‌های اسرائیلی (اسرای صهیونیست) در غزه در حال مرگ تدریجی هستند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش رای الیوم، این روزنامه خاطرنشان کرد که مساله گروگان‌هایی که افزون بر ۱۰ ماه اخیر در تونل‌های حماس به صورت تدریجی می‌میرند به بخشی از "درام بزرگ" حمایت از مواضع "بی‌ثبات" نخست‌وزیر "بنیامین نتانیاهو" در مساله تبادل اسرا تبدیل شده‌اند.

هاآرتص افزود: در شرایطی که گفته می‌شود نتانیاهو آماده مذاکره است و با اعطای برخی اختیارات به تیم مذاکره‌کننده جهت دادن برخی امتیازات توافق کرده، عموم مردم و به‌ویژه خانواده‌های گروگان‌ها در دام امید و ناامیدی افتاده‌اند.

با این حال، اسرائیلی‌ها از اینکه نتانیاهو شروط بیشتری را تحمیل می‌کند و در جلسات خصوصی می‌گوید که مبادله قطعی نیست و در حال فروپاشی است و سپس دوباره آن را از سرمی‌گیرد، غافلگیر شده‌اند. در حالی‌که در این مدت گروگان‌های (اسرای) بیشتری می‌میرند.

این روزنامه عبری به گفت‌وگوی پنجشنبه‌شب "جو بایدن" رئیس‌جمهوری آمریکا و نتانیاهو اشاره می‌کند که طی آن نتانیاهو درباره درخواست بایدن درخصوص محور فیلادلفیلا واقع در طول مرزهای غزه با مصر انعطاف‌پذیری بیشتری نشان می‌دهد.

گفتنی است که محور فیلادلفیا یا محور صلاح الدین در طول مرز میان باریکه غزه و مصر واقع است‌. طول آن ۱۴ کیلومتر است و از دریای مدیترانه در شمال تا گذرگاه کرم ابوسالم در جنوب امتداد دارد. به موجب یکی از بندهای پیمان کمپ دیوید که در سال ۱۹۷۹ میان مصر و رژیم اشغالگر امضا شد، محور فیلادلفیا یک منطقه حائل در طول مرز به شمار می آید.

روزنامه صهیونیستی هاآرتس در ادامه می‌ نویسد که نتانیاهو طی سال‌ها به "استاد مذاکرات دروغین" تبدیل شده است؛‌ یعنی بیشتر حرف می‌زند تا عمل کند. لذا نمی‌توان به او اجازه داد که به مذاکرات ساختگی که گروگان‌ها (اسرا) را به حال خودشان گذاشته، ادامه دهد و راه را برای توسعه‌طلبی در باریکه غزه- یعنی اشغال موقت آن- همواره کند.

این نشریه عبری هشدار داد که نباید به نتانیاهو اجازه داد مردم را با امیدهای واهی سرگرم کند در حالی‌که گروگان‌ها (اسرا) در حال مرگ تدریجی هستند و منطقه خاورمیانه در حال فرو رفتن در هرج و مرج است.

پربیننده ترین خبرها