نارضایتی صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو در برابر حزب‌الله

نارضایتی صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو در برابر حزب‌الله
يکشنبه 4 شهريور 1403 - 00:13

نتایج یک نظرسنجی از ساکنان اراضی اشغالی نشان داده سه چهارم صهیونیست‌ها معتقدند کابینه بنیامین نتانیاهو عملکرد بسیار ضعیفی در درگیری با حزب‌الله لبنان نشان داده است.

العالم - فلسطین اشغالی

نظرسنجی که توسط «کانال ۱۲» تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام و نتایجش منتشر شده حاکی از نارضایتی شدید صهیونیست‌ها از عملکرد «بنیامین نتانیاهو» ، نخست وزیر این رژیم در درگیری با حزب الله لبنان و تردید این صهیونیست‌ها به انگیزه او برای رسیدگی به مساله آزادسازی کسانی که توسط رزمندگان مقاومت در عملیات هفتم اکتبر «طوفان الاقصی» به اسارت گرفته شدند است.

طبق نتایج این نظرسنجی ۷۵ درصد اسرائیلی‌ها عملکرد کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در درگیری با حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی را «بسیار ضعیف» دانستند.

تنها ۱۸ درصد از پاسخگویان این نظرسنجی معتقد بودند کابینه نتانیاهو دارد این درگیری را «به خوبی مدیریت می‌کند» و هفت درصد هم گزینه «نمی‌دانم» را انتخاب کردند.

رژیم صهیونیستی در ۳۰ ژوئیه در یک حمله هوایی «فواد شکر» فرمانده بلندپایه حزب‌الله لبنان را در بیروت به شهادت رساند. یک روز بعد، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران در حمله‌ای به شهادت رسید که با وجود بر عهده نگرفتن مسئولیت مستقیم آن توسط رژیم صهیونیستی اما عاملیت تل‌آویو در شهادت هنیه واضح و مبرهن است و در پی این جنایت‌ها، ایران و حزب‌الله لبنان وعده انتقام و مجازات سخت این رژیم را داده‌اند.

به گفته کارشناسان شهادت اسماعیل هنیه، که مذاکره‌کننده ارشد حماس در توافق آتش‌بس بود، مانع بزرگی در روند مذاکرات خواهد بود و توافق آتش‌بس را عقب خواهد انداخت. از آغاز جنگ غزه تاکنون قریب به ۴۰ هزار فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند که بیشترشان زنان و کودکان هستند.

طبق نتایج نظرسنجی رسانه عبری زبان، ۵۵ درصد صهیونیست‌ها معتقدند که باید انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی فورا برگزار شود و ۳۶ درصد بر این عقیده‌اند کابینه کنونی این رژیم باید به کار خود ادامه دهد. ۹ درصد از پاسخگویان نیز گزینه «مطمئن نیستم» را انتخاب کردند.

آخرین انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی در نوامبر ۲۰۲۲ برگزار و در نتیجه آن کابینه کنونی که نتانیاهو در صدر آن و متشکل از جنا‌ح‌های راست افراطی است تشکیل شد.برخی مقام‌های متحد رژیم صهیونیستی از جمله «جو بایدن»، رئیس جمهور ایالات متحده کابینه کنونی رژیم صهیونیستی را «افراطی‌ترین کابینه» تاریخ این رژیم خوانده‌اند.

انتخابات سراسری بعدی رژیم صهیونیستی در صورت برگزار نشدن انتخابات زودهنگام برای اکتبر ۲۰۲۶ یعنی ۱۴ ماه دیگر برنامه ریزی شده است.

همچنین این نظرسنجی مشخص کرد ۵۹ درصد از صهیونیست‌ها از توافق با حماس بر سر آزادی و بازگشت اسرای صهیونیست تحت اختیار این جنبش حمایت می‌کنند در حالی که ۲۱ درصد گفتند با شرایط کنونی توافق مخالفند و ۲۰ درصد نیز گزینه «تصمیمی نگرفته‌ام» را انتخاب کردند. ۵۹ درصد معتقدند نتانیاهو در عملکردش در قبال موضوع اسرای صهیونیست نشان داده که با «ملاحظات سیاسی» عمل می‌کند در مقابل ۳۷ درصد گفتند او بر مبنای «انگیزه‌های واقعی» عمل کرده و ۱۳ درصد گزینه «مطمئن نیستم» را انتخاب کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها