استراتژی پرهزینه و ناکارآمد واشنتگن در دریای سرخ؛

آمریکا یک میلیارد دلار برای رهگیری موشک ها و پهپادهای انصارالله هزینه کرده است

آمریکا یک میلیارد دلار برای رهگیری موشک ها و پهپادهای انصارالله هزینه کرده است
دوشنبه 5 شهريور 1403 - 14:21

یک نشریه آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای نیروهای یمنی، یک میلیارد دلار برای مهماتی که دسترسی به آنها سخت است، هزینه کرده است.

العالم- یمن

مجله آمریکایی "نشنال اینترست"، روز گذشته در گزارشی نوشت که نیروهای یمنی یک سوم ظرفیت ناو هواپیمابر آمریکا را به چالش کشیده‌اند به نحوی که حضور آنها در سایر مناطقی که اهمیت استراتژیکی دارند، کم‌رنگ شده است.

این مجله با اشاره به اینکه ایالات متحده بخش بزرگی از ناو هواپیمابر را برای مقابله با تهدیدهای انصارالله یمن اختصاص داده است، تأکید کرد که دولت آمریکا با تخصیص منابع هنگفت، استراتژی پرهزینه و ناکارآمدی را در دریای سرخ دنبال می‌کند و تاکنون به نتایج ملموسی دست نیافته است.

این منبع پیشتر نیز در گزارشی نوشته بود که دوران ناوهای هواپیمابر قدرتمند نیروی دریایی به پایان رسیده و موشک‌ها و سلاح‌های مافوق صوت به یک امر عادی در جنگ‌های مدرن تبدیل شده‌اند.

به هر حال به نظر می رسد آمریکا، انگلیس و دیگر متحدان رژیم صهیونیستی مجبور هستند به منظور جلوگیری از خسارت‌های سنگین و فاجعه‌بار در راهبرد دریایی خود بازنگری کنند؛ چراکه در پی ظهور تسلیحات مافوق صوت و موشک‌های ضد کشتی، ناوهای هواپیمابر آمریکایی دیگر کارآمد نخواهند بود.

از ابتدای جنگ غزه، نیروهای یمنی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، کشتی‌های تجاری وابسته به رژیم صهیونیستی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر رژیم اشغالی هستند، را هدف حمله قرار می دهند. ارتش یمن اعلام کرده است که این حملات تا زمانی که جنگ غزه پایان یابد ادامه خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها