"قهرمان تونل آزادی از اوضاع" زندان‌های رژیم صهیونیستی می‌گوید

دوشنبه 5 شهريور 1403 - 17:46

وکیل امور اسرا و آزادگان فلسطینی پس از 6 ماه توانست با "محمد قاسم العارضه"- معروف به "قهرمان پرونده تونل آزادی" دیدار کند.

العالمفلسطین

محمد قاسم العارضاه در این مدت در زندان‌های صهیونیستی "ریمون"، "اشل" و "اوهلی کیدار" در سلول انفرادی بود تا اینکه 15 روز قبل به زندان "عسقلان" انتقال یافت.

بنا به این گزارش، محمد 42 ساله از اهالی روستای "عرابه" در جنوب جنین گفت که فشار روحی به وی و اسرای فلسطینی و بازرسی روزمره ادامه دارد.

وی گفت: ما در زندان از کمبود شدید لباس رنج می‌بریم، غذا از نظر کمیت و کیفیت بسیار نامرغوب است، من حدود 20 کیلوگرم وزن کم کرده‌ام، همه زندانیان مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست داده‌اند و بدن آنها لاغر و بیمار است.

العارضه در جریان انتفاضه اول فلسطین در سال 1987 با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف، ایجاد مانع و آتش زدن لاستیک در آن شرکت کرد تا اینکه در سال 1991 برای اولین بار دستگیر و با اینکه نوجوان بود به 4 سال زندان محکوم شد.

وی اواخر سال 1994 آزاد شد و به جنبش جهاد اسلامی پیوست و از طریق آن حملات متعددی را علیه سربازان و شهرک نشینان صهیونیستی انجام داد که در یکی از آنها یک شهرک نشین به هلاکت رسید.

در سال 1996 مجدداً دستگیر و به حبس ابد و 15 سال زندان محکوم شد. در این دوره به یکی از برجسته ترین رهبران اسرای جنبش جهاد اسلامی در زندانهای صهیونیستی تبدیل و پس از مدتی عضو کادر رهبری عالی اسرای جنبش و معاون دبیرکل این کادر شد.

وی در سال 2002 مجددا به 3 بار حبس ابد و 20 سال زندان محکوم شد.

در سپتامبر 2021، العارضه همراه با ایهم کممجی، محمود العارضه، مناضل انفیعات، یعقوب قادری و زکریا زبیدی عملیات "تونل آزادی" یا فرار بزرگ را از زندان جلبوع طراحی کرد ولی چند روز بعد بازداشت و به 5 سال حبس اضافی محکوم شد.

پربیننده ترین خبرها