رونمایی کره‌شمالی از یک پهپاد جدید انتحاری

رونمایی کره‌شمالی از یک پهپاد جدید انتحاری
دوشنبه 5 شهريور 1403 - 18:52

رسانه‌های دولتی کره‌شمالی اعلام کردند که این کشور از یک پهپاد جدید انتحاری رونمایی کرده است. کارشناسان احتمال می‌دهند در صورت بروز "یک درگیری بین‌المللی"، ارتش کره‌جنوبی قطعا "آسیب قابل‌توجهی از این پهپادهای انتحاری خواهد دید.

العالم- آسیا

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی (KCNA) روز دوشنبه (۵ شهریور) از رونمایی این کشور از "یک پهپاد انتحاری" با حضور "کیم جون اون" رهبر کره‌شمالی خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، آزمایش این پهپاد روز شنبه گذشته در پیونگ‌یانگ، پایتخت کره‌شمالی انجام شده است. در تصاویری که در رسانه‌های رسمی منتشر شده، مشاهده می‌شود که "پهپادهای سفید با بال‌های ایکس‌شکل" به سمت ماکت‌های تانک‌ها پرواز کرده و منفجر می‌شوند.

به گزارش رسانه‌های دولتی کره‌شمالی، کیم که با لبخندی بر چهره از طریق دوربین‌های دوچشمی پرقدرت، ناظر بر عملیات این پهپادها بود خواستار "تولید و توسعه بیشتر" پهپادهای انتحاری شد.

کارشناسان احتمال می‌دهند که کره شمالی فناوری ساخت این پهپادها را از روسیه آورده باشد.

"چو سانگ کیون" استاد موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره جنوبی، این پهپادها را یک تهدید جدی علیه امنیت کره‌جنوبی و تأسیسات حیاتی آن دانست. به عقیده او، در صورت بروز "یک درگیری بین‌المللی"، ارتش کره‌جنوبی قطعا "آسیب قابل‌توجهی از این پهپادهای انتحاری خواهد دید."

رونمایی از پهپادهای انتحاری در میانه "تنش‌های فزاینده در شبه‌جزیره کره" صورت می‌گیرد. در حال حاضر، نیروهای مسلح ایالات متحده و کره‌جنوبی در حال انجام یک تمرین نظامی گسترده با هدف بازدارندگی هسته‌ای کره‌شمالی هستند. وزارت امور خارجه کره‌شمالی این مانورهای نظامی را به عنوان "اقدامات تحریک‌آمیز" و "مقدمه‌ای برای یک جنگ هسته‌ای" محکوم کرده است. واشنگتن و سئول این اتهامات پیونگ‌یانگ را رد کرده‌اند.

کره‌شمالی در دو سال گذشته آزمایش‌های موشکی خود را به‌طور قابل‌توجهی افزایش داده و لحن خود را علیه ایالات متحده و کره‌جنوبی تشدید کرده است. همکاری نظامی این کشور با روسیه نیز افزایش یافته است.

پیونگ‌یانگ و مسکو از زمان تأسیس کره‌شمالی پس از جنگ جهانی دوم متحد بوده‌اند و از زمان حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ حتی بیشتر به یکدیگر نزدیک شده‌اند.

ایالات متحده و کره‌جنوبی، کره‌شمالی را متهم کرده‌اند که در جریان جنگ علیه اوکراین به روسیه مهمات و موشک ارسال می‌کند.

پربیننده ترین خبرها