لاوروف: مجوز غرب به اوكراين، بازی با آتش است

لاوروف: مجوز غرب به اوكراين، بازی با آتش است
چهارشنبه 7 شهريور 1403 - 04:32

وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی با اشاره به تکرار درخواست‌های اوکراین برای امکان استفاده از سلاح‌های غربی برای حمله به اهدافی در عمق خاک روسیه تاکید کرد: مجوز غرب برای استفاده کی‌یف از سلاح‌های دوربرد علیه روسیه بازی با آتش است.

العالم-اروپا

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تکرار درخواست‌های اوکراین از غرب برای صدور مجوز حمله به عمق خاک روسیه با استفاده از سلاح‌های غربی را حیله‌گری کی‌یف خواند و گفت: اوکراین با مطرح کردن این موضوع در تلاش برای ایجاد این تصور است که غرب می‌خواهد از تشدید بیش از حد جنگ جلوگیری کند اما در حقیقت غرب به دنبال جلوگیری از تشدید جنگ نیست.

لاوروف در ادامه با بیان اینکه مدت زیادی است که ما گمانه‌زنی‌هایی را درباره ارائه اجازه حمله به اهدافی در عمق خاک روسیه به اوکراین نه تنها با استفاده از موشک سایه طوفان انگلیسی بلکه با استفاده از موشک‌های دوربرد آمریکایی هم شنیده‌ایم، اظهار کرد: به هر حال یک منبع ناشناس در واشنگتن پیش از این اعلام کرده بود که همین حالا هم اجازه استفاده از سلاح‌های دوربرد برای حمله به اهدافی در خاک روسیه صادر شده و چنین کاری در حال انجام است.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: ما اکنون یک بار دیگر تاکید می‌کنیم که صدور مجوز حمله به عمق خاک روسیه با استفاده از سلاح‌های دوربرد اهدایی غربی به اوکراین بازی با آتش است.

به نوشته خبرگزاری تاس، پیش از این مقام‌های دولت انگلیس اظهارات ضد و نقیضی در مورد صدور مجوز برای استفاده کی‌یف از موشک‌های سایه طوفان برای حمله به عمق خاک روسیه داشتند که به گفته رسانه‌های انگلیسی، لندن عمداً در حال ایجاد سردرگمی است تا حقیقت درباره دادن یا ندادن مجوز استفاده از این موشک‌ها به اوکراین برای حمله به عمق خاک روسیه را در پرده‌ای از ابهام نگه دارد.

پربیننده ترین خبرها