حمله گسترده رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و مقابله نیروهای مقاومت/ زخمی شدن شمار زیادی از فلسطینیان و شهادت 11 نفر +ویدیو

چهارشنبه 7 شهريور 1403 - 09:58

به دنبال آغاز عملیات گسترده رژیم صهیونیستی علیه کرانه باختری از بامداد امروز، منابع فلسطینی اعلام کردند که اشغالگران تا این لحظه 11 فلسطینی را به شهادت رسانده اند درهمین حال وزیر خارجه این رژیم خواستار کوچاندن فلسطینان از کرانه باختری شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، منابع خبری بامداد امروز (چهارشنبه) از آغاز عملیات گسترده رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری خبر دادند. روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در این باره نوشت که عملیات در شمال کرانه باختری چند روز طول خواهد کشید و بالگردها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز در آن مشارکت خواهند داشت.

یورشرادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که عملیات در شمال کرانه باختری بزرگترین عملیات از سال 2002 میلادی در این منطقه خواهد بود.

به دنبال آغاز یورش نظامی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری، وزارت بهداشت فلسطین لحظاتی پیش اعلام کرد که در عملیات نظامی ارتش اشغالگر علیه کرانه باختری تا این لحظه 11 فلسطینی به شهادت رسیده اند.

این وزارتخانه تاکید کرد که 6 فلسطینی در جنین و 5 نفر هم در طوباس به شهادت رسیدند.

در این حمله شمار زیادی هم زخمی و عده‌ای هم از سوی صهیونیست‌ها بازداشت شدند.

منابع عبری زبان اعلام کردند که در این عملیات نیروهای ارتش، شاباک، گارد مرزی، نیروی هوایی و نیروهای یگان عرب‌نمای صهیونیستی مشارکت دارند. تمرکز اصلی حمله اشغالگران اسرائیلی بر شهرهای جنین، طوباس و طولکرم است.

یورش

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت نیز گزارش داد که صدها نظامی اسرائیلی تحت پوشش هوایی گسترده در این عملیات مشارکت دارند.

نیروهای اشغالگر اسرائیلی تمامی بیمارستان‌های طوباس و جنین را محاصره کرده اند.

منابع عبری زبان تاکید کردند که هدف این عملیات نظامی سه اردوگاه جنین، نور شمس و الفارعه است.

مقابله مقاومت با اشغالگران

در همین حال، گروه‌های مقاومت در شهرهای جنین و طولکرم و طوباس به مقابله با اشغالگران برخاستند.

یورشگردان‌های قسام و گروهان‌های قدس در طولکرم، طوباس و جنین اعلام کردند که مبارزان مقاومت وارد درگیری‌های بسیار شدیدی با اشغالگران شدند و در مسیر خودروهای نظامی آن‌ها چندین بمب منفجر کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه ترس از کار گذاری بمب در خیابان‌های طولکرم و طوباس اقدام به تخریب آن‌ها کرده است.

یورشوزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواستار کوچاندن فلسطینیان از کرانه باختری شد

در همین زمینه منابع عبری زبان گزارش دادند که که "یسرائیل کاتس" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواستار کوچاندن فلسطینیان از کرانه باختری شده است.

کاتس گفته است که باید فلسطینیان را از این منطقه اخراج کرد تا تهدیدی متوجه رژیم صهیونیستی نباشد.

پربیننده ترین خبرها