دوروف به همراهی با فعالیت مجرمانه تلگرام متهم شد

دوروف به همراهی با فعالیت مجرمانه تلگرام متهم شد
پنج‌شنبه 8 شهريور 1403 - 04:39

پاول دوروف، مدیر اجرایی تلگرام که در فرانسه بازداشت شده است، روز چهارشنبه به موافقت با فعالیت مجرمانه در این نرم افزار متهم شد.

العالم _ اروپا

به گزارش "اسکای نیوز", بر اساس حکم قضات فرانسوی، دوروف نمی تواند خاک فرانسه را ترک کند، اما او با وثیقه ۵ میلیون یورویی در این کشور آزاد است.

این کارآفرین روسی الاصل که در سال ۲۰۲۱ شهروند فرانسه شد، در مورد ادعاهایی که ازنرم افزار او برای انتشار فیلم های سوء استفاده جنسی از کودکان و قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری و پولشویی استفاده می شود، مورد بازجویی قرار گرفت.

همچنین ادعا شده است که تلگرام از به اشتراک گذاری اطلاعات یا اسناد با بازرسان خودداری کرده است.

تلگرام به این اتهامات پاسخ داده و تاکید کرده که قوانین اتحادیه اروپا را "در چارچوب استانداردهای صنعت و به طور مداوم در حال بهبود" رعایت می کند.

در بیانیه تلگرام آمده است: این ادعا که یک نرم افزار یا صاحب آن مسئول سوء استفاده از آن نرم افزار است، بی معنی است.

پاول دوروف بنیانگذار پیام رسان تلگرام در تاریخ سوم شهریور و ‌پس از آنکه جت شخصی وی از باکو در پاریس به زمین نشست، از سوی پلیس فرانسه بازداشت شد.

یادآور می شود که پیشتر روزنامه صباح ترکیه فاش کرد که رژیم صهیونیستی پشت بازداشت پاول دوروف در فرانسه بوده است.

این روزنامه ترکیه ای خاطرنشان کرد که انتشار تصاویر نسل‌کشی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در غزه وانتشار یک میلیون سند متعلق به رژیم صهیونیستی از طریق کانال تلگرامی DDoSecrets که مشابه ویکی لیکس است، نگرانی مسئولان این رژیم را در پی داشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها