افزایش محبوبیت تلگرام در فرانسه و آمریکا درپی بازداشت پاول دوروف

افزایش محبوبیت تلگرام در فرانسه و آمریکا درپی بازداشت پاول دوروف
سه شنبه 6 شهريور 1403 - 09:08

درپی بازداشت پاول دوروف مدیرعامل تلگرام در فرانسه، محبوبیت این شبکه اجتماعی در برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی افزایش یافت.

العالم ـ اروپا

به گزارش وبگاه تک کرانچ، تلگرام در فرانسه اکنون به بیشترین شبکه اجتماعی تبدیل شده که از اپل استور دانلود می‌شود و در میان سایر شبکه‌های اجتماعی نیز در رتبه سوم قرار گرفته است.

در آمریکا نیز تلگرام از نظر دانلود از اپ استور در رتبه دوم قرار گرفته است، در سطح جهانی نیز دانلود تلگرام از اپ استور ۴ درصد افزایش یافته است.

چگونه پاول دوروف در فرانسه بازداشت شد؟!

گفتنی است که شبکه تلویزیونی TF_1 فرانسه بامداد یکشنبه گزارش داد، پاول دوروف موسس و مدیرعامل پیامرسان تلگرام در فرودگاه «بورژه» در خارج از پاریس پایتخت فرانسه بازداشت شد.

این شبکه افزود که دوروف با هواپیمای خصوصی خود در حال مسافرت بود که پس از خارج شدن از جت خود در این کشور بازداشت شد.

به گفته منابع فرانسوی، عدم همکاری دوروف با مقامات فرانسوی، وی را در معرض اتهاماتی همچون نقش داشتن در تجارت مواد مخدر و کلاهبرداری قرار داده است و ممکن است برای وی 20 سال حبس در نظر گرفته شود.

پاول دوروف به چه اتهامی در پاریس بازداشت شد؟!

پیش از این، دادستانی پاریس با انتشار بیانیه‌ای اتهامات پاول دوروف را «مشارکت در جرایم سازمان‌یافته و پولشویی»، «مشارکت در مدیریت یک فضای آنلاین به منظور تسهیل تراکنش غیرقانونی در یک گروه سازمان‌یافته»، «ممانعت از همکاری در ارائه اطلاعات، مدارک یا اسناد لازم برای انجام و اجرای شنودهای مجاز به درخواست مقامات ذی‌صلاح»، «مشارکت در نگهداری تصاویر هرزه‌نگاری کودکان» و «مشارکت در کسب، انتقال، نگهداری، ارائه یا فروش مواد مخدر» اعلام کرد.

طبق این بیانیه، مدت بازداشت مالک تلگرام تا ۲۵ اوت ۲۰۲۴ تمدید شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها