گزارش العالم از فقر صیادان غزه..تلاش برای لقمه آغشته به خون!

پنج‌شنبه 8 شهريور 1403 - 21:18

ادامه تجاوزگری های رژیم صهیونیستی صیادان فلسطینی را در باریکه غزه با فقر و گرسنگی و شرایطی سخت، روبرو کرده است به گونه ای که هنگام صیادی هم در معرض خطر حملات مداوم ارتش اشغالگر اسرائیل قرار می‌گیرند.

العالم - فلسطین اشغالی

محمد ابوعبید خبرنگار العالم در خان‌یونس در جنوب غزه گزارش داد که ساحل دریا تنها و آخرین پناهگاه برای آوارگان باریکه غزه است که توسط ارتش اسرائیل به عنوان منطقه امن بشردوستانه طبقه‌بندی شده است، اما ارتش رژیم صهیونیستی همواره ساحل را از آسمان با جنگنده‌های خود هدف قرار می‌دهد و به سمت چادرها و ماهیگیرانی که دنبال روزی‌ خود هستند با مسلسل شلیک می‌کند.

محمود صیاد فلسطینی از شرایط بد معیشتی و هدف قرار گرفتن آنها هنگام ماهیگیری توسط نظامیان اشغالگر سخن گفت. وی توضیح داد حتی در فواصل کمتر از 500 متر که توسط نیروی دریایی اشغالگر امن اعلام شده، احتمال شهادت وجود دارد.

زن آواره فلسطینی به نام رتاج که در کشیدن تورهای ماهیگیری به خانواده خود کمک می‌کند، بر دشواری زندگی و هدف قرار گرفتن مستمر آنها توسط نظامیان اشغالگر از طریق زمین و دریا تأکید کرد.

ابوعبید در پایان گفت که ماهی‌گیران فلسطینی برای به‌دست آوردن روزی خود از دریا در مناطق امن اعلام‌شده نیز لقمه در خون می‌زنند.

پربیننده ترین خبرها