هرست: اردن بهای گزافی به خاطر جنگ غزه می‌پردازد

هرست: اردن بهای گزافی به خاطر جنگ غزه می‌پردازد
جمعه 9 شهريور 1403 - 16:31

نشریه انگلیسی نوشته است اردن به خاطر تنش‌های فزاینده در منطقه ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و کرانه باختری تحت فشار قرار دارد.

العالماروپا

"دیوید هرست" تحلیلگر "میدل ایست آی" در مقاله‌ای به تشریح بهای گزافی پرداخت که اردن به خاطر موقعیتش نسبت به جنگ غزه می‌پردازد.

هرست تصریح کرد: حمله نسل‌کشی اسرائیلی علیه مردم غزه، "عبدالله دوم" پادشاه اردن را در معرض چالشی بزرگ قرار داده است.

هرست چالش‌های پیش روی اردن در حفظ ثباتش را مورد بحث قرار داد و گفت: فروپاشی موازنه قوا برای اردن به خاطر جنگ غزه می‌تواند پیامدهای مصیبت‌بار برای منطقه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد که اردن به خاطر جنگ تمام‌نشدنی "بنیامین نتانیاهو" علیه غزه بهای گزافی می‌پردازد به ویژه که این رژیم برای جنگ آتی با حزب‌الله لبنان نیز آماده می‌شود و چنین جنگی نیز برای امنیت ملی اردن خطرناک خواهد بود.

هرست تصریح کرد: اگر به نتانیاهو اجازه داده شود در 5 جبهه به شکلی بی‌پایان خواهد جنگید که این مساله بهایی گزاف برای منطقه به ویژه به اردن تحمیل خواهد نمود.

وی با انتقاد از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: او کسی است که در برابر هر توافق آتش‌بس با مقاومت فلسطین، مانع ایجاد می‌کند.

هرست یادآور شد: اکنون مشخص شده است که تنها راه نتانیاهو برای حفظ قدرتش استمرار جنگ است.

وی افزود: اما با توجه به ناتوانی یا عدم تمایل رئیس‌جمهور فعلی آمریکا یا هر رئیس جمهور آینده این کشور برای مهار رژیم صهیونیستی مانند توقف ارسال تسلیحات نتانیاهو به جنگ غزه ادامه می دهد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها