یک روزنامه آمریکایی تشریخ کرد:

خسارات میلیاردی آمریکا در برابر نیروهای یمنی در دریای سرخ

خسارات میلیاردی آمریکا در برابر نیروهای یمنی در دریای سرخ
شنبه 10 شهريور 1403 - 17:02

روزنامه بیزینس انسایدر نوشت: یک ناو هواپیمابر نیروی دریایی و چند کشتی جنگی دیگر آمریکایی، سلاح هایی به ارزش 1.16 میلیارد دلار برای مقابله با نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ استفاده کرده اند.

العالم - آمریکا

بنابر گزارش «سبتمبر نت»، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا به روزنامه آمریکایی بیزینس انسایدر گفته است یک ناوگروه متشکل از ناو هواپیمابر نیروی دریایی ایالات متحده و چند کشتی جنگی دیگر که ماه ها در جنگ با نیروهای صنعا (یمن) در دریای سرخ و اطراف آن سپری کردند، موشک هایی به ارزش 1.16 میلیارد دلار در طول عملیات رزمی شلیک کرده اند.

این روزنامه گزارش داد: این رقم که تا کنون گزارش نشده بود، معادل هزینه 770 مهمات و موشک استفاده شده توسط گروه ضربتی ناو دو ایت دی آیزنهاور است که از 7 اکتبر تا اواسط ژوئیه شلیک کرده است که به روشنی هزینه هنگفت مالی ماموریت آمریکا علیه نیروهای صنعا را به تصویر می کشد.

سخنگوی پنتاگون گفت: «در این ماموریت، تسلیحات مختلفی از سوی ناو گروه همراه ناوهای هواپیمابر، از جمله هواپیماها و همچنین کشتی‌هایی که با ناوهای هواپیمابر هستند و به طور مستقل عمل می‌کنند، استفاده شده است».

این تسلیحات شامل موشک های زمین به هوا، موشک های زمین به زمین، موشک های هوا به هوا و سلاح های هوا به زمین می شود.

این روزنامه افزود: ناو گروه ناو هواپیمابر "آیزنهاور" - که متشکل از ناو هواپیمابر "اک"، چندین ناوشکن و یک رزمناو است - پاییز گذشته در خاورمیانه مستقر شد و ماه ها برای دفاع از خطوط کشتیرانی در دریای سرخ و خلیج عدن (حمایت از کشتی های صهیونیستی و یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی) اقدام کرد.

بنابر این گزارش، کشتی‌های جنگی و هواپیماهای آمریکایی به طور مرتب در معرض شلیک موشک‌ها و پهپادهای نیروهای مسلح یمن قراردارند.

ناو هواپیمابر آیزنهاور در ماه ژوئن منطقه را ترک و ناو هواپیمابر تئودور روزولت جایگزین آن شد. سخنگوی نیروی دریایی آمریکا گفت هزینه های استقرار ناو هواپیمابر روزولت حتی بیشتر از هزینه هنگفت مهمات صرف شده توسط کشتی های جنگی آمریکا در فاصله اکتبر تا ژوئیه است،

کارلوس دل تورو، وزیر نیروی دریایی ایالات متحده، ماه آوریل، اعلام کرد که نیروی دریایی ایالات متحده قبلاً نزدیک به یک میلیارد دلار مهمات را در شش ماه گذشته استفاده کرده است.

این رقم به این معنی است که نیروی دریایی فقط از اواسط آوریل تا اواسط ژوئیه مهماتی به ارزش حدود 160 میلیون دلار مصرف کرده است.

پربیننده ترین خبرها