گزارش العالم از کنار اداوات نظامی اشغالگران در یورش به اردوگاه جنین+ ویدیو

شنبه 10 شهريور 1403 - 22:22

حمله ارتش اشغالگر برای چهارمین روز متوالی به شهر جنین و اردوگاه آن در کرانه باختری فلسطین ادامه دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

رایه عروق خبرنگار شبکه خبری العالم روز شنبه از جنین واقع در کرانه باختری فلسطین گزارش داد: در واکنش به یورش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری، عملیات‌های مقاومت نیز در برابر اشغالگران ادامه دارد به طوری که منابع عبری از کشته شدن یک سرباز اسرائیلی و زخمی شدن تعدادی دیگر در جنین خبر دادند.

بنابر این گزارش، ارتش رژیم اشغالگر اردوگاه جنین را بدون در نظرگرفتن کودکان، زنان و غیرنظامیان ساکن در آنجا، به مدت چهار روز است که محاصره کرده است. اشغالگران، اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر جنین را به عنوان سنگری برای نیروهای مقاومت می‌نگرند، در حالی که نیروهای مقاومت خود را صاحبان اصلی سرزمین اشغال شده فلسطین می‌دانند.

خبرنگار العالم توانست با یکی از زنانی فلسطینی گفت وگو کند که پس از تماس‌های فوری فراوان برای کمک، به سختی توانست اردوگاه را ترک کند. این زن فلسطینی گفت که مهمترین سرمایه آنان جوانان فلسطینی هستند و امیدوار است روزی فلسطین اشغالی به دست آنان آزاد شود و از شر صهیونیست‌ها نجات یابند.

کمال ابوالرب، فرماندار جنین نیز العالم گفت: وضعیت انسانی در اینجا بر اثر یورش نظامیان صهیونیست بسیار فاجعه‌بار است. چندین منطقه محاصره شده و تخریب همچنان ادامه دارد. ما سعی کردیم برای رفع محاصره با صلیب سرخ ارتباط برقرار کنیم، اما هیچ پاسخی دریافت نکردیم.

وی افزود: ما حداقل برای دو یا سه ساعت در روز و نه در شب، آتش‌بس خواستیم، اما رژیم صهیونیستی نپذیرفت.

به گزارش خبرنگار العالم،‌ این جنگ درگیری میان دو ارتش نیست، بلکه جنگ نابرابر ارتشی سرتا پا مسلح به انواع سلاح ها و ادوات کشتار با جوانانی با دست خالی است که 4 روز است در محاصره اشغالگران به سر می‌برند.

نیروهای مقاومت فلسطینی در اردوگاه جنین بر گرفتن حقوق خود با توسل به اسلحه تاکید دارند، آنها فنون جنگی را یاد نگرفته‌اند، اما در طی سال‌ها مقاومت، مبارزاتی انجام داده اند که هیچگاه ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی نتواسته است انجام بدهد.

پربیننده ترین خبرها