دفتر نتنیاهو آتش بس کامل در جریان واکسیناسیون فلج اطفال در غزه را رد کرد

دفتر نتنیاهو آتش بس کامل در جریان واکسیناسیون فلج اطفال در غزه را رد کرد
يکشنبه 11 شهريور 1403 - 07:56

دفتر نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی گزارش‌های مربوط به آتش‌بس کامل در باریکه غزه با هدف اجرای واکسیناسیون فلج اطفال را تکذیب و تاکید کرد که این رژیم فقط اجازه عبور کمک‌های بشردوستانه را می‌دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

در بیانیه دفتر بنیامین نتنیاهو آمده است: "گزارش‌ها درباره آتش‌بس عمومی به منظور تزریق واکسن فلج اطفال در غزه کذب است".

این بیانیه می افزاید: "اسرائیل" تنها به یک کریدور بشردوستانه اجازه می دهد که مسئولین واکسیناسیون از آن عبور کنند و مناطق خاصی ایجاد خواهد شد که برای چند ساعت تزریق واکسن در امان بمانند".

پیشتر در روز جمعه، ماجد ابورمضان، وزیر بهداشت فلسطین با تاکید بر لزوم دریافت واکسن توسط کودکان، اعلام کرده بود کمپین واکسیناسیون فلج اطفال زیر 10 سال در باریکه غزه، از روز "یکشنبه" یعنی امروز تا چهارشنبه (1 تا 4 سپتامبر) در استان "دیرالبلح" آغاز می شود.

وی در بیانیه ای از خانواده ها خواست تا "کودکان خود را واکسینه کنند و به شایعاتی که توسط اشغالگران منتشر می شود و صحت این واکسن ها را مورد تردید قرار می دهد، توجه نکنند".

شانزدهم این ماه، آنتونیو گوتریش، دبیر کل سازمان ملل متحد، به منظور مبارزه با فلج اطفال و اجرای طرح واکسیناسیون برای 640000 کودک در باریکه غزه، آتش بس بشردوستانه به مدت 7 روز را خواستار شد.

این درخواست پس از آن صورت گرفت که وزارت بهداشت فلسطین، اولین ابتلای یک کودک 10 ماهه را به ویروس فلج اطفال در باریکه غزه ثبت و اعلام نمود.

گفتنی است در طول آغاز ماه‌ها جنگ خونبار رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه، تا کنون سازمان‌های بهداشتی و حقوق بشری درباره شیوع و گسترش بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های همه‌گیر در این باریکه به دلیل کمبود دارو و واکسن و شرایط سخت بهداشتی و زندگی هشدار داده اند.

پربیننده ترین خبرها