گزارش العالم از تظاهرات علیه نتنیاهو در تل آویو برای بازگرداندن اسرا + فیلم

يکشنبه 11 شهريور 1403 - 10:18

هزاران شهرک نشین اسرائیلی در تل آویو در اعتراض به تعلل این رژیم در بازگرداندن اسرای صهیونیست از باریکه غزه، تظاهرات کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار العالم، هزاران تظاهرکننده اسرائیلی با بستن خیابان های اصلی در تل آویو، حیفا و السبع و چند منطقه دیگر در داخل فلسطین اشغالی و قدس، کناره‌گیری کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتنیاهو را خواستار شدند. آنها می گویند که نتنیاهو معامله مبادله اسرا را ابطال کرده و با تمرکز بر محور فلادلفیا، آن را تبدیل به گورستان اسرای اسرائیلی در نزد مقاومت در باریکه غزه کرده است.

"جمال عمر" کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی دراین باره گفت : اسرائیلی‌ها وقتی از ماهیت واقعی افراطی گری و تنها دغدغه کابینه رژیم صهیونیستی برای حفظ بقای خود و تحمیل هزینه‌های گزاف بر شهرک‌نشینان برای جلوگیری از محاکمه و زندانی شدن نتنیاهو خبر دار شدند، به خیابانها ریخته و بارقه‌های اختلاف و ایجاد چنددستگی در محافل حکومتی صهیونیست را به وجود آوردند.

با توجه به اختلافات سیاسی و امنیتی روزافزون در داخل رژیم صهیونیستی و رأی‌گیری کابینه کوچک امنیتی رژیم درباره ادامه چنبره این رژیم بر محور فلادلفیا، تظاهرکنندگان اسرائیلی به خیابان ها ریخته و اطمینان دارند که نتنیاهو همه تلاش‌ها برای امضای توافقنامه آتش بس و بازگرداندن اسرا را به شکست می‌کشاند به همین دلیل معتقدند که او و کابینه شکست‌خورده‌اش – که دستاوردی جز سرشکستگی این رژیم نداشته‌اند - باید کناره‌گیری کنند؛ اما پلیس تظاهرات آنها را سرکوب کرد.

"دانی ریختر" برادر یکی از اسرای اسرائیلی به اعضای کابینه نتانیاهو می گوید : شما همگی اعضای کابینه مرگ هستید. شما امروز عامل این سهل‌انگاری هستید و اگر از امروز به بعد اسیری کشته شود، معنایش این است که دست شما بر ماشه بوده است.

این تظاهرات با برنامه ریزی برخی خانواده های اسرای اسرائیلی از ماه ها قبل برای امضای طرح مبادله اسرا برگزار می شود اما نتانیاهو و کابینه اش برای کسب وقت و تضمین بقای خود در قدرت، آنها را به بازی گرفته اند.

مقامات ارشد رژیم صهیونیستی معتقدند که مذاکرات جاری با توجه به عدم حل مسائل مورد اختلاف، محکوم به شکست است و این به معنای انفجار اعتراض های مردمی علیه نتانیاهوست.

پربیننده ترین خبرها