زلزله در یگان جاسوسی 8200 رژیم اشغالگر

زلزله در یگان جاسوسی 8200 رژیم اشغالگر
دوشنبه 12 شهريور 1403 - 14:32

فرمانده یگان جاسوسی ۸۲۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی، که هنوز ۶ ماه از انتصابش در این سمت نمی‌گذرد به دلیل رسوایی‌های امنیتی و اطلاعاتی استعفا می‌دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

سایت عبری "والا" اعلام کرد که قرار است سرتیپ "یوسی شرئیل" فرمانده یگان 8200 ارتش اشغالگر طی چند هفته آینده استعفای خود را تقدیم کند.

این در حالی است که از اعلام استعفای "اهارون هالیفا" رئیس بخش اطلاعات نظامی، حدود 6 ماه می‌گذرد.

این منبع افزود: بخش اطلاعات - یکی از مساولین اصلی شکست رژیم صهیونیستی در 7 اکتبر، شوک دیگری را تجربه می کند. قرار است فرمانده یگان 8200 بزرگترین واحد جمع‌آوری اطلاعات ارتش طی هفته‌های آینده پایان کار خود را اعلام کند.

در ابتدای جنگ، سرلشکر "آهارون هالیوا" رئیس اداره تحقیقات و سرتیپ شرئیل فرمانده واحد 8200، به دلیل عدم هشدار در مورد آغاز جنگ مورد انتقاد قرار گرفتند.

وی از اولین کسانی بود که مسئولیت شکست اطلاعاتی را بر عهده گرفت و حدود یک هفته و نیم پیش به کار خود پایان داد.

سرلشکر هالیوا اخیراً، تحقیقات بخش اطلاعات درباره شکست را تکمیل کرد شکستی که منابع نظامی آن را "دردناک و سخت، اما همراه با درس‌هایی درباره عملیات و شکاف‌ها جهت جلوگیری از وقوع یک شکست مشابه در آینده" توصیف کردند.

رئیس تحقیقات نیز چند ماه پس از شروع جنگ به دلیل بیماری از کار خود استعفا داد.

این اقدام، راه را برای بررسی انتصابات جدید نظامی و در نهایت انتخاب فرمانده جدید واحد 8200 باز می‌کند.

سرتیپ شرئیل علاوه بر نقشی که در شکست 7 اکتبر داشت، در آوریل گذشته نیز با چالشی مواجه شد. به گزارش روزنامه بریتانیایی "گاردین"، هویت وی که قرار بود مخفی بماند، پس از انتشار کتابش فاش شد.

گزارش گاردین می‌افزاید، هویت فرمانده این یگان، یوسی شرئیل، به دلیل فقدان ملاحظات امنیتی در کتابی که او در وب‌سایت آمازون با نام مستعار ys منتشر کرده بود، فاش شده است.

گاردین می‌نویسد که فرمانده یگان ۸۲۰۰ ارتش اسرائیل، یک ردپای دیجیتالی به حساب کاربری خصوصی گوگل که به نام او راه‌اندازی شده بود، و همچنین شناسه فردی خود و پیوندهایی به پروفایل حساب کاربری خود بر جای گذاشته بود.

به گزارش گاردین، نسخه الکترونیکی این کتاب، حاوی یک نشانی ایمیل ناشناس بود که گاردین توانست آن را تا نام شرئیل و حساب گوگل او ردیابی کند.

کمی بعد، گزارش دیگری در گاردین منتشر شد که شرئیل را بیشتر شرمنده کرد مبنی بر اینکه فرمانده واحد 8200 در فیس‌بوک، اینستاگرام و اسکایپ نیز حساب‌هایی دارد. او در اکانت فیسبوک خود که بعداً حذف شد، عکس خود را نیز منتشر کرده بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها