نتانیاهو: اعتصاب حمایت از السنوار است/ از فیلادلفیا خارج نمی‌شویم

نتانیاهو: اعتصاب حمایت از السنوار است/ از فیلادلفیا خارج نمی‌شویم
دوشنبه 12 شهريور 1403 - 19:21

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که با اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی و درخواست برای توافق تبادل اسرا از سوی صهیونیست‌ها تحت فشار قرار گرفته است، در تکاپو برای آرام کردن معترضان گفته است اعتصاب سراسری در فلسطین اشغالی کمک به رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس است.

العالم - فلسطین اشغالی

"بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مدعی شد: همه ما می‌خواهیم افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در نوار غزه) را برگردانیم، اما مناطقی وجود دارد که نباید آنها را رها کنیم، از جمله محور فیلادلفیا که اولین شریان اکسیژن حماس است و این جنبش برای مدت طولانی در آنجا قدرت خود را حفظ کرد، خود را به خوبی مسلح کرد و به ما حمله کرد.

بنیامین نتانیاهو افزود: همه کسانی که می‌گویند می‌توانیم ۴۲ روز از محور فیلادلفیا خارج شویم، می‌دانند که ۴۲ سال خواهد بود. اگر محور فیلادلفیا را ترک کنیم، جهان به ما اجازه بازگشت به آن را نخواهد داد.

وی ادامه داد: تاکنون تمرکز تلاش‌ها علیه حماس نظامی بود و اکنون تمرکز تلاش‌ها سلب توانایی‌های دولتی و تغییر سازوکار کمک‌های بشردوستانه خواهد بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: اعتصاب سراسری در اسرائیل کمک به "یحیی السنوار" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس است.

نتانیاهو درحالی این اظهارات را بیان کرده است که اراضی اشغالی شاهد یک اعتصاب سراسری علیه او به اتهام سنگ‌اندازی‌اش در مسیر دستیابی به توافق تبادل اسرا با جنبش حماس است.

اتحادیه عمومی کارگران اسرائیل (هیستادروت) روز گذشته، در اقدامی بی‌سابقه از زمان آغاز جنگ، برای درخواست مبادله فوری برای آزادی زندانیان بازداشت شده در باریکه غزه، اعتصاب عمومی اعلام کرد.

"آرنون بار دیوید" رئیس اتحادیه کارگری در اسرائیل، در یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که ما باید جلوی این کشته شدن اسیرانمان را بگیریم. وی تنها راه برای کمک به آزادی اسیران را گسترش اعتصاب در سراسر بخش‌های اقتصادی اسرائیل دانست.

پربیننده ترین خبرها