واکنش روسیه به توقیف هواپیمای مادورو در آمریکا

واکنش روسیه به توقیف هواپیمای مادورو در آمریکا
چهارشنبه 14 شهريور 1403 - 01:14

وزارت امور خارجه روسیه اقدام ایالات متحده آمریکا در توقیف هواپیمای ریاست جمهوری ونزوئلا را مجرمانه خوانده و بر حمایت خود از کاراکاس در این موضوع تاکید کرد.

العالم - اروپا

«ماریا زاخارووا» ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت کشور وی از درخواست‌های مشروع ونزوئلا از آمریکا برای بازگرداندن هواپیمای دزدیده شده ریاست جمهوری ونزوئلا حمایت می‌کند و واشنگتن همچون سردسته دزدها عمل کرده است.

پیش‌از‌این در روز گذشته، منابع خبری از توقیف هواپیمای رئیس‌جمهور ونزوئلا توسط آمریکا در جمهوری دومینیکن خبر داده‌بودند. مسئولان آمریکایی با تأیید این خبر، نقض تحریم‌های ایالات متحده را بهانه این اقدام خود عنوان کرده‌اند.

آمریکا در حالی هواپیمای رئیس‌جمهور ونزوئلا را مصادره کرده است که این هواپیما، ارزشی معادل ۱۳ میلیون دلار دارد. ایالات متحده این هواپیما را به فلوریدا هدایت کرده است. یکی از مقامات آمریکایی در این باره گفته است: «ما پیام روشنی را ارسال می‌کنیم که هیچکس بالاتر از قانون نیست، هیچکس فراتر از تحریم‌های ایالات متحده نیست» . ایالات متحده اوایل سال جاری تحریم‌هایی را علیه بخش نفت و گاز ونزوئلا هم اعمال کرده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این اقدام واشنگتن گفت: «ما از درخواست‌های مشروع دوستان بولیواری خودمان از بابت بازگرداندن آنچه که از کشور ونزوئلا دزدیده شده است حمایت می‌کنیم. ما با عزم آنها برای ادامه دادن به ایستادگی در دفاع از استقلال و حاکمیت خود اعلام همبستگی می‌کنیم.»

پیشتر وزارت امور خارجه ونزوئلا در واکنش به مصادره هواپیمای «نیکلاس مادورو» ، رئیس‌جمهور این کشور توسط ایالات متحده تصریح کرد که این اقدام، خلاف قوانین بین‌المللی و یک دزدی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها