جنایات صهیونیست‌ها در غزه در ٣٣٤مین روز| کرانه باختری به جبهه دوم جنگ تبدیل شده است

جنایات صهیونیست‌ها در غزه در ٣٣٤مین روز| کرانه باختری به جبهه دوم جنگ تبدیل شده است
چهارشنبه 14 شهريور 1403 - 08:20

نظامیان رژیم صهیونیستی در ٣٣٤مین روز پیاپی همچنان به حمله به مناطق مختلف باریکه غزه ادامه می‌دهند. این در حالی است که آمریکا، قطر و مصر سرگرم طرح و تدوین پیشنهاد جدیدی برای آتش‌بس و تبادل اسرا هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت بهداشت فلسطین در غزه، دیروز سه‌شنبه اعلام کرد رژیم صهیونیستی ظرف ٢٤ ساعت گذشته سه جنایت فجیع را علیه خانواده‌های فلسطینی در باریکه غزه مرتکب شد که در نتیجه آن ٣٣ شهید و ٦٧ مجروح به بیمارستان‌ها انتقال یافتند.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین آمده است آمار قربانیان حملات رژیم اشغالگر از ٧ اکتبر ٢٠٢٣ به ٤٠٨١٩ شهید و ٩٤٢٩١ مجروح رسیده است.

از سوی دیگر، تظاهرات علیه "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی به اوج خود رسیده است. تظاهرات‌کنندگان خواستار امضای طرح مبادله اسرا با حماس و آزادی اسرای این رژیم در غزه هستند.

دیروز سه‌شنبه صد‌ها تظاهرات کننده اسرائیلی به موانع ایجاد شده در اطراف محل اقامت نتانیاهو در قدس غربی حمله کرده و با عناصر پلیس این رژیم به‌شدت درگیر شدند.

همزمان با کنفرانس مطبوعاتی نتانیاهو، تظاهرات گسترده‌ای در چند شهر دیگر فلسطین اشغالی از‌ جمله "بئر السبع" رخ داد. گفتنی است نتانیاهو در این کنفرانس، خواسته خانواده اسرا مبنی بر عقب‌نشینی از محور فلادلفیا (در مرز غزه و مصر) را زیر پا گذاشته و اعلام کرد که اسرائیل از این محور عقب‌نشینی نمی‌کند.

ادامه یورش به کرانه باختری

حمله شدید نظامی رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه شهرها و روستاهای کرانه باختری در هشتمین روز خود با تداوم تهاجمات، ترور، تخریب اموال خصوصی و عمومی و هدف قرار دادن سیستماتیک زیرساخت‌ها، همراه بود. همزمان درگیری با نیروهای اشغالگر در جنین و طولکرم ادامه داشت.

چهار فلسطینی از جمله دو کودک دیروز سه‌شنبه، بر اثر شلیک نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در طولکرم، اردوگاه آن و شهرک کفردان در غرب جنین، به شهادت رسیدند و شماری نیز مجروح شدند.

نهادهای فلسطینی مرتبط با امور اسرا اعلام کردند که اشغالگران روز گذشته بیش از ۲۲ فلسطینی را در کرانه باختری دستگیر کردند و خاطرنشان کردند که مجموع دستگیری‌ها در کرانه باختری از زمان اعلام آخرین حمله نظامی اشغالگران به بیش از ۱۵۰ نفر افزایش یافته است.

در زمینه اقدامات سیاسی نیز الجزایر دیروز سه‌شنبه با هماهنگی هیئت نمایندگان فلسطینی در سازمان ملل متحد در نیویورک، خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت برای بررسی آخرین تحولات در کرانه باختری و باریکه غزه با توجه به تشدید حمله‌های نظامیان اشغالگر و تداوم نسل‌کشی علیه مردم فلسطین شد.

در همین راستا، روزنامه عبری زبان "اسرائیل هیوم" تاکید کرد که احتمالا ارتش عملیات‌هایی نظامی را علیه سراسر کرانه باختری آغاز کند.

این روزنامه به نقل از منابع امنیتی تاکید کرد که در پی حملات اخیر، کرانه باختری از بمب ساعتی به بمب در آستانه انفجار تبدیل شده است.

این منابع عنوان کردند که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی موضع و رویکرد خود در رابطه با کرانه باختری را تغییر داده است.

"اسرائیل هیوم" تاکید کرد که دیگر نمی‌توان کرانه باختری را جبهه‌ای فرعی دانست، بلکه جبهه دوم بعد از نوار غزه است.

این روزنامه به نقل از منابع امنیتی بیان کرد که عملیاتی بزرگ در الخلیل ممکن است به تشدید هرچه بیشتر تنش و درگیری‌ها منجر شود و این چیزی است که رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد اتفاق بیفتد.


لحظه به لحظه با 334مین روز تجاوز به غزه

21:02 | کدام کشورها صادرات تسلیحات به تل‌آویو را تعلیق کرده‌اند؟

انگلیس به فهرست کشورهایی پیوست که صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را به علت جنگ غزه و نگرانی از استفاده آن‌ها برای نقض‌های جدی حقوق بشر بین‌المللی، تعلیق یا محدود کرده‌اند. (جزییات بیشتر)

20:37 | حملات موشکی به جولان اشغالی

‌منابع عبری‌زبان از شلیک چند موشک به جولان اشغالی خبر داد

19:56 | واکنش حکیم به ادعاهای نتانیاهو درباره فیلادلفیا

رئیس ائتلاف نیروهای ملی عراق اظهارات نخست‌وزیر رژیک صهیونیستی درباره گذرگاه مرزی رفح با مصر را محکوم کرد. (جزییات بیشتر)

18:44 | کارشناس صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را به سمت جنگ داخلی سوق می‌دهد!

یک کارشناس سیاسی صهیونیست با اشاره به بحران‌های سیاسی- امنیتی در فلسطین اشغالی، ابراز عقیده کرد اصرار نخست‌وزیر بر ادامه جنگ غزه و بی‌اعتنایی‌اش به مطالبات برای آزادی اسرا در نزد حماس، "اسرائیل" را به سمت جنگ داخلی سوق خواهد داد. (جزییات بیشتر)

16:54 | انتقاد حماس از معیارهای دوگانه شورای امنیت

در پی عزم شورای امنیت برای برپایی نشست فوق‌العاده در مورد اسرای صهیونیست، حماس از مواضع دوگانه محافل بین‌المللی در مورد نسل‌کشی در غزه به شدت انتقاد کرد. (جزییات بیشتر)

16:33 | طرح فیلادلفیا؛ تله‌ای که می‌تواند در مرز مصر منفجر شود

جزئیات طرح جدید فیلادلفیا شیطنت‌آمیز و نشان‌دهنده یک تله انفجاری است که می‌تواند هر لحظه منفجر شود و مذاکرات آتش‌بس در غزه را به خطر بیندازد و واقعیت جدیدی را بر مرز تحمیل کند. طرحی که همچنین پیامدهای جدی برای امنیت مصر خواهد داشت. (جزییات بیشتر)

15:45 | دومین استعفای یک ژنرال صهیونیست در کمتر از ۲۴ ساعت

بعد از اعلام استعفای فرمانده نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی، رئیس اداره اطلاعات پلیس رژیم صهیونیستی استعفای خود را اعلام کرد. (جزییات بیشتر)

14:55 | جزئیات راه‌حل میانه میانجی‌گران برای آتش‌بس در غزه و مبادله اسرا

شورای رادیو تلوزیون رژیم صهیونیستی و رسانه‌های غربی و عبری گفتند به احتمال زیاد میانجیگران، جمعه آینده، طرح راه‌حل میانه را برای دستیابی به توافق دوجانبه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس درباره آتش‌بس در غزه و مبادله اسرا را ارائه می‌دهند. (جزییات بیشتر)

13:10 |معاون عملیات نیروی قدس سپاه: پاسخ ما به ترور شهید هنیه متفاوت خواهد بود

معاون عملیات نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران گفت: کیفیت و چگونگی واکنش جمهوری اسلامی ایران به ترور شهید "اسماعیل هنیه" بستگی به شرایط و موقعیتی دارد که بتواند اهداف ما را نسبت به جنایت صهیونیست‌ها محقق کند.

13:05 | اردوگاه‌ها؛ بزرگ‌ترین خطر ارتش اشغالگر

ارتش رژیم صهیونیستی با خطر بزرگی در اردوگاه‌های شمال کرانه باختری رو‌به‌رو است.

روزنامه عبری "یدیعوت احرونوت" فاش کرد که به رغم اطلاعات تجسسی، خطر بزرگی ارتش رژیم صهیونیستی را در اردوگاه‌های شمال کرانه باختری تهدید می‌کند.

12:28|«تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت:

در مرحله اول "واکسیناسیون فلج اطفال" در باریکه غزه، بیش از ١٨٩ هزار کودک علیه ویروس فلج اطفال واکسینه شدند.
‌چهار مرکز ثابت، به ارائه واکسیناسیون در سه روز آینده در مرکز غزه ادامه خواهند داد.
‌ از فردا واکسیناسیون فلج اطفال را در جنوب غزه آغاز می‌کنیم.
‌ ما خواستار آتش‌بس در غزه هستیم.

12:01|«یائیر لاپید» رهبر احزاب مخالف کابینه رژیم صهیونیستی:

با تداوم کابینه فعلی به ریاست بنیامین نتانیاهو، جنگ به‌پایان نمی‌رسد.

11:44| یک شهروند فلسطینی با "چوب و پارچه" کفش می دوزد

در سایه ممنوعیت ورود تمام کالا‌ها به باریکه غزه، یک شهروند فلسطینی ساکن شهر غزه ، در اقدامی جالب و خلاقانه کفش‌هایی از چوب و پارچه می دوزد.

110:56 |تمدید عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در جنین

پایگاه خبری عبری زبان والا اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی قرار است عملیات نظامی خود علیه اردوگاه جنین را که قرار بود شامگاه سه شنبه پایان یابد، تمدید کند.

09:52|ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر:‌

برای متوقف کردن مذاکره با حماس تلاش می‌کنم.

09:19 |نروژ به همکاری با شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی پایان می‌‌دهد

صندوق ثروت ملی نروژ به وزارت دارایی این کشور توصیه کرده است که سرمایه‌گذاری در برخی شرکت‌هایی که به اسرائیل در نقض حقوق فلسطینی‌ها کمک می‌کنند را به پایان برساند.
08:02|روزنامه دانمارکی: نتانیاهو با پایان جنگ به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندد

یک روزنامه دانمارکی نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این بیم دارد که اگر جنگ غزه را متوقف کند باید به زباله دان تاریخ بپیوندد.

06:18 |اعلام اتهامات جنایی وزارت دادگستری آمریکا علیه رهبران حماس

وزارت دادگستری آمریکا روز سه شنبه اتهامات جنایی علیه رهبران ارشد حماس، از جمله یحیی السنوار، رهبر این گروه، اعلام کرد و مدعی رهبری آنها در تلاش برای کشتن غیرنظامیان و نابودی اسرائیل شد.

پربیننده ترین خبرها