گزارش العالم از تیراندازی ارتش اشغالگر به یک کودک فلسطینی

چهارشنبه 14 شهريور 1403 - 22:20

به گزارش العالم، یک دختربچه فلسطینی در شهرک "کفر دان" در نزدیکی جنین با شلیک نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، همزمان با تداوم حملات وحشیانه نیروهای اشغالگر به شهرها و اردوگاه‌های کرانه باختری، یک دختربچه فلسطینی به نام "لجین اسامه" در شهرک "کفر دان" در نزدیکی شهر جنین درپی اصابت گلوله‌های تک‌تیرانداز رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

خبرنگار العالم افزود که این دختربچه نه اسلحه به همراه داشت و نه در محوطه اردوگاه جنین بود بلکه ارتش اشغالگر تمام خانه‌های جنین و اردوگاه آن را به مکانی ناامن تبدیل کرده است.

"اسامه مصلح" پدر شهیده لجین به خبرنگار شبکه العالم گفت: روش کشتار نظامیان اشغالگر بسیار وحشیانه است. او مظلومانه و به ناحق شهید شد. من و دخترم در اتاق بودیم. من برای نماز رفتم و تنها لحظاتی بعد صدای اصابت گلوله به پنجره را شنیدم. فورا برگشتم که ببینم چه اتفاقی افتاده است؟ دیدم دخترم آرام روی زمین افتاده و صدایی از او شنیده نمی‌شود. دخترم به شهادت رسیده بود.

خبرنگار العالم افزود که ارتش اشغالگر از یک ساختمان مسکونی در محله جابریات مشرف به اردوگاه جنین، که پیشتر آن را به نقطه نظامی تبدیل کرده بود، عقب‌نشینی کرد. نظامیان در زمان اشغال این ساختمان یکی از خانه‌های را به اتاقی برای تداوم حملات نظامی خود تبدیل کرده و پول، اثاثیه، طلا و جواهرات را از آن‌جا به سرقت بردند.

"ليث سباعنه" دیگر شهروند غیرنظامی ساکن در اردوگاه به خبرنگار العالم گفت که نظامیان ما را از خانه بیرون آوردند، به زور ما را به خیابان فرستادند و گفتند تا 7 روز به ساختمان برنگردیم. چند روز که گذشت به خانه خود برگشتیم، متوجه شدیم که طلا و پول ما را زبوده‌اند من این‌ها برای آینده فرزندانم جمع کرده بودم اما همه آن را از ما گرفتند.

"یوآو گالانت" وزیر جنگ تصمیم گرفت حمله نظامی به اردوگاه جنین را تمدید و امکان آغاز حمله به جنوب کرانه باختری را فراهم کند. به ادعای گالانت، این تمدید بر اساس داده‌های اطلاعاتی مربوط به زیرساخت‌های مقاومت در اردوگاه بود.

هدف اصلی از گسترش این حمله نابودی ساختار مقاومت در اردوگاه جنین است که ارتش اشغالگر اسرائیل 3 سال است برای تحقق آن تلاش می‌کند. با این حال، گسترش حملات به کرانه باختری جنوبی توسط اشغالگران با ترس از گسترش مقاومت در سراسر فلسطین همراه است.

پربیننده ترین خبرها