گزارش خبرنگار العالم از واکسیناسیون کودکان در خانیونس

جمعه 16 شهريور 1403 - 13:23

فرآیند واکسیناسیون علیه فلج اطفال در جنوب غزه در دومین روز پیاپی ادامه دارد و با استقبال گسترده شهروندان و کودکان این منطقه رو به رو شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرنگار العالم در خانیونس گزارش داد فرآیند واکسیناسیون کودکان در جنوب باریکه غزه و اردوگاه ها و مدارس و مراکز اسکان پناهجویان در مناطق مجاور بیمارستان ناصر ادامه دارد.

در این گزارش آمده است مرحله اول واکسیناسیون در مناطق مرکزی و استان الوسطای غزه انجام شد و مرحله دوم آن در در جنوب غزه در حال اجراست. قرار است مرحله سوم این طرح ظرف روزهای آینده در شمال باریکه غزه به مرحله اجرا درآید.

این فرآیند در راستای مقابله با شیوع ویروس فلج اطفال و تضمین واکسیناسیون حداکثری کودکان غزه با حمایت و همکاری مجامع بهداشتی و اجتماعی اجرا می شود.

اما در سطوح میدانی، ارتش رژیم صهیونیستی با ادامه بمباران مناطق مختلف باریکه غزه، شمار زیادی شهروندان را به شهادت رسانده یا مجروح کرده است.

در شهر غزه در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به منزلی در حی الصبره، سه شهروند به شهادت رسیده و 5 نفر دیگر مجروح شدند. در منطاطق مختلفی در حی الزیتون نیز 6 نفر به شهادت رسیده و چند نفر دیگر مجروح شدند. در محله تل الهوی نیز یک زن فلسطینی و دخترش به شهادت رسیدند.

در حمله هوایی رژیم اشغالگر به منطقه ای در مرکز شهر خانیونس شماری از فلسطینی ها مجروح شدند و چند ساختمان در غرب رفح تخریب شد. این در حالی است ماشین جنگ این رژیم اردوگاه آوارگان در نزدیک روستای السویدیه در جنوب غرب رفح را زیر آتش گرفت.

پربیننده ترین خبرها