واکنش آمریکایی ها به کشته شدن شهروند آمریکایی ترک‌تبار به دست نظامیان صهیونیست

واکنش آمریکایی ها به کشته شدن شهروند آمریکایی ترک‌تبار به دست نظامیان صهیونیست
دوشنبه 19 شهريور 1403 - 10:36

صدها نفر از مردم شهر سیاتل در ایالت واشنگتن امروز (دوشنبه) در اعتراض به شهادت (عایشه نور ازگی ایگی) شهروند آمریکایی ترک‌تبار در شمال کرانه باختری به دست نظامیان صهیونیست دست به تظاهرات و اجتماع زدند.

العالم – آمریکا

به گزارش خبرگزاری آناتولی، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی شعار سر دادند و بنرهایی در دست داشتند که بر روی آنها شعارهایی از جمله «عدالت برای عایشه نور»، «عایشه نور برای فلسطین شهید شد»، «امروز همه ما عایشه نور هستیم» و «مقاومت تروریسم نیست! فلسطین آزاد!»، نوشته شده بود.

اکرم بیومی از رهبران انجمن مسلمانان پوجت ساوند در سخنانی خطاب به حاضران در این اجتماع، گفت: عایشه نور انگیزه و الهام‌بخش ما برای حضور در این اجتماع و حمایت از میراث او در حمایت از آزادی فلسطین است.

وی در ادامه با اشاره به صحبت‌هایی که عایشه نور چند ساعت قبل از شهادتش با دوستانش داشت، افزود: یکی از آخرین صحبت‌های عایشه نور تنها چند ساعت قبل از شهادتش این بود که ما باید برای دفاع از فلسطین حضور داشته باشیم و اقدامات بیشتری انجام دهیم.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، ملیسا چائودری از نامزدهای کنگره ایالات متحده نیز در گفت وگو با این خبرگزاری از ایگی به عنوان یک حامی پرشور صلح و عدالت یاد کرد و گفت: ایستادن بر سر اصولی که انسان به آنها باور دارد نیازمند شجاعت زیادی است و عایشه نور تا آخر بر سر اصول و باورهای خود ایستاد.

بر اساس گزارش‌ها و به گفته شاهدان عینی، (عایشه نور ازگی ایگی) فعال زن آمریکایی ترک تبار روز جمعه گذشته در چارچوب فراخوان «فزعه» برای حمایت از کشاورزان فلسطینی در مقابل حملات و تجاوزات شهرک نشینان و نظامیان اشغالگر صهیونیست در شهرک بیتا واقع در منطقه نابلس در کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی کشته شد.

پربیننده ترین خبرها