شبح رکود، اقتصاد آمریکا را تهدید می‌کند

شبح رکود، اقتصاد آمریکا را تهدید می‌کند
دوشنبه 19 شهريور 1403 - 11:17

روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" در گزارشی نوشت: اقتصاد ایالات متحده ممکن است به زودی دچار رکود شود؛ به‌ویژه که دوره رونق در سال 2023 به پایان رسیده است و وضعیت اکنون شکننده است.

العالم- آمریکا

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی به قلم "هدر لانگ" نوشته است:‌ در آمریکا، رشد اقتصادی در حال کمرنگ شدن است و مصرف‌کنندگان دیگر درباره دارایی‌های‌شان لاف نمی‌زنند بلکه بیشتر به دنبال ارزش و قیمت واقعی آنها هستند و "کارفرمایان نیز محتاط شده‌اند و جذب نیرو و استخدام در بیشتر صنایع یا کُند شده و یا اصلا وجود ندارد".

این روزنامه گفت: آخرین گزارش درباره وضعیت بیکاری نشان‌دهنده شرایط ضعیف اقتصادی است که اشتغال در ماه آگوست ضعیف‌تر از حد انتظار بود، تعداد مشاغل در ماه ژوئن و ژوئیه به طور قابل توجهی کاهش یافت و بیکاری از ابتدای سال به طور پیوسته در حال افزایش است. این بدان معناست که در حال حاضر یک میلیون آمریکایی بیشتر از تابستان گذشته بیکار هستند.

در گزارش این روزنامه همچنین هشدار داده شده است که ادامه اخراج کارکنان ممکن است باعث کاهش هزینه های بیشتر شرکت‌ها شود ولی این امر به نوبه خود منجر به کاهش بیشتر مشاغل و احتمال ورود اقتصاد به رکود می‌شود.

در این گزارش آمده است:‌ فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) می‌تواند با کاهش جدی نرخ‌های بهره، گام موثری برای توقف این وخامت اقتصادی و جلوگیری از رکود بردارد.

بر اساس این گزارش، فدرال رزرو برای مقابله با تورم، نرخ بهره را حدود 5.5 درصد تعیین کرده است که بالاترین سطح آن در دو دهه اخیر است. لازم است فدرال رزرو توجه خود را به بازار کار معطوف کند و اقدامات سریعی را برای کنترل اخراجی‌ها انجام دهد.

پربیننده ترین خبرها