ابراز تمایل گروسی به سفر به ایران پیش از انتخابات آمریکا

ابراز تمایل گروسی به سفر به ایران پیش از انتخابات آمریکا
دوشنبه 19 شهريور 1403 - 16:12

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان کنفرانس خبری ابراز تمایل کرد که قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به ایران سفر کند.

العالم - اروپا

"رافائل گروسی" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تأکید بر این‌که با رئیس‌جمهور ایران "مسعود پزشکیان" تبادل پیام کرده، ابراز تمایل کرد که قبل از انتخابات نوامبر 2024 به ایران سفر کند.

وی در این خصوص گفت "امیدواریم قبل از آن (انتخابات آمریکا)» این سفر انجام شود".

وی تصریح کرد که برنامه‌ای برای دیدار با پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل ندارد.

مدیرکل آژانس در خصوص نصب و راه‌اندازی سانتریفیوژها در تأسیسات هسته‌ای ایران گفت که ایران در نصب و راه‌اندازی سانتریفیوژ شتاب نمی‌کند.

گروسی در این خصوص گفت "ما شاهد نیستیم که چیزی سریع حرکت کند و رو به جلو برود. قبلاً به من گفته شده بود که آن‌ها سریع شروع کردند اما بعد در این زمینه آهسته شدند".

وی در خصوص گفت‌وگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل و وزیر خارجه ایران عباس عراقچی و نقش آژانس در این زمینه گفت "کاری که ما انجام می‌دهیم این است که شرایط اولیه و اساسی در زمینه ارائه اطلاعات و وسعت دید را فراهم آوریم تا حرکت به سوی دیپلماسی بیشتر را تسهیل کنیم".

گروسی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با گزارش احتمالی آمریکا و تروئیکای اروپا (آمریکا، انگلیس،‌فرانسه) درباره برنامه هسته‌ای ایران و صدور قطعنامه‌ علیه ایران گفت "صادقانه بگویم، من برنامه‌ای در این خصوص ندارم. من در گزارش‌های قبلی خود ارزیابی جامعی درباره مکان‌های مختلف ارائه دادم.

گروسی تصریح کرد "رویکرد من این است که سعی کنم مسائل را حل کنم نه این‌که چشم اندازی از یک اقدام تنبیهی در آینده داشته باشم.ایده من این است که تلاش کنم تا همکاری را به نتیجه برسانم... بنابراین، فکر می‌کنم چند ماه آینده، چندین رویداد خواهیم داشت که همه چیز را واضح‌تر خواهد کرد."

فارس

پربیننده ترین خبرها