گزارش العالم از وداع مردمی در نابلس با سفیر مقاومت + ویدئو

دوشنبه 19 شهريور 1403 - 22:21

بنا به گزارش العالم، سه روز پس از شهادت "عایشه نور ازگی ایگی"، فلسطینی‌ها در شهر نابلس پیکر وی را تشییع کردند تا مقدمات انتقال آن به خاک ترکیه فراهم شود.

العالم - فلسطین اشغالی

شادیه بنی شمسه خبرنگار العالم در نابلس گزارش داد که اشغالگران با تداوم جنایات خود علیه حامیان فلسطین، "عایشه نور ازگی ایگی" را با شلیک گلوله به شهادت رساندند تا دیگر کسی به فکر آمدن به اینجا و ایستادن در کنار مردم فلسطین نباشد چراکه پایان این راه شهادت است.

سه روز پس از شهادت او به دست یک نظامی اسرائیلی، بین طرف‌های ترکی و آمریکایی به دلیل داشتن تابعیت آمریکایی و ترکی الاصل بودن، بحران دیپلماتیک رخ داد.

عایشه نور ازگی ایگی در حال اعتراض به گسترش شهرک‌سازی در شهرک بیتا در جنوب نابلس واقع در شمال کرانه باختری به شهادت رساند.

جاناتان پولک، فعال صلح به خبرنگار العالم گفت: او عمدا توسط نظامی اسرائیلی تنها 200 متر دورتر از او ایستاده بود، هدف گلوله قرار گرفت بنابراین این نظامی توهم تهدید نداشته است.

مصونیت رژیم اشغالگر صهیونیستی در برابر ارتکاب هر جنایتی باعث شد که اشغالگران به سمت شهروندان غیر نظامی فلسطین و حامیان غیر فلسطینی آن‌ها این گونه برخورد و بی‌پروا شلیک کنند؛ حتی قربانی یک شهروند آمریکایی باشد.

"محمد الخطیب" دیگر فعال هماهنگ‌کننده پویش غزه، به خبرنگار العالم گفت: برای نظامی‌ای که با نفرت شلیک می‌کند، فرقی ندارد که قربانی شهروند غیرنظامی فلسطینی‌ باشد یا حامی آنها! جنایتکاران به سوی همه شلیک می‌کنند.

این جنایت یکی از سلسله جنایات طولانی اشغالگران علیه فعالان بین المللی حامی فلسطین و خواهان تحقق عدالت است.

حال این پرسش مطرح است که آیا دولت واشنگتن برای محاکمه و بازخواست آن نظامی جنایتکار اقدامی انجام خواهد داد؟ یا با اعمال سیاست دوگانه، میان ریختن خون اشغالگران و خون حامیان آرمان فلسطین تفاوت قائل خواهد شد؟

پربیننده ترین خبرها